وزیر خارجه عربستان: همه اختلافات با قطر رفع شد و روابط دیپلماتیک بازگشت

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
«فیصل بن فرحان»، وزیر امور خارجه عربستان در کنفرانس مطبوعاتی پس از اجلاس سران شورای همکاری تاکید کرد که اجلاس سران صفحه جدیدی را برای ثبات و همبستگی کشورهای عضو شورای همکاری باز می کند.

وی افزود: توافق این اجلاس خواستار پاسخ مشترک به هرگونه تهدید علیه امنیت کشورهای عضو شورای همکاری است.

وزیر امور خارجه عربستان تأکید کرد آنچه امروز در اجلاس رخ داد، رفع کامل اختلافات با قطر و بازگشت کامل به روابط دیپلماتیک است.

وی اظهار داشت که چهار کشور مذکور توافق کرده اند که روابط خود را با قطر از جمله پروازها برقرار کنند.

این دیپلمات سعودی اظهار داشت اجلاس امروز به ریاست ولیعهد به دلیل اعتلای منافع عالی شورای همکاری و امنیت ملی عربی از اهمیت بالایی برخوردار بود.

وی اظهار داشت که این اجلاس پیامی را به کل جهان می فرستد که محتوای آن این است که هر قدر اختلاف نظر در یک مجموعه وجود داشته باشد، حکمت رهبران قادر است بر همه این موارد غلبه کند و منطقه، کشورها و مردم آن را به یک نقطه امن عبور دهد.

وی افزود که امیدوارند آنچه امروز با امضای بیانیه العلا بدست آمده است، صفحه ای جدید برای دستیابی به امنیت و ثبات در منطقه و مردم آن، به دور از همه دلایل و ناراحتی های گذشته باشد.

فیصل بن فرحان توضیح داد که بیانیه العلا بر روابط نزدیک و محکم بین کشورها که بر اساس ایمان اسلامی و یک سرنوشت مشترک است، تأکید کرده است.

وزیر خارجه عربستان اظهار داشت که طرف ها بر همبستگی خود در عدم نقض حاکمیت هیچ یک از کشورها یا تهدید امنیت آنها، هدف قرار دادن انسجام ملی مردم و ساختار اجتماعی آنها به هیچ وجه، و ایستادن کامل در برابر آنچه که امنیت ملی و منطقه ای را برای هر یک از آنها نقض می کند، تاکید کردند.

گفتنی است چهل و یکمین اجلاس سران کشورهای عضو شورای همکاری امروز با حضور تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر در شهر العلای عربستان برگزار شد.

عربستان، امارات، بحرین و مصر از ژوئن 2017 مرزهای زمینی، هوایی و دریایی خود را به روی قطر بستند و رابطه خود با این کشور را به بهانه حمایت قطر از تروریسم قطع کردند.

منبع: https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟