پایان کار سفیر رژیم صهیونیستی در ازبکستان

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید

همزمان با پایان ماموریت ادوارد شاپیرا، رسانه‌های ازبکستان از انتصاب زهاویت بن هیلل به‌عنوان سفیر جدید اسرائیل در ازبکستان خبر داده‌اند

هفته گذشته مأموریت دیپلماتیک ادوارد شاپیرا، سفیر رژیم صهیونیستی در ازبکستان پایان یافت و وی آخرین دیدارش را با عبدالعزیز کامل‌اف، وزیر امور خارجه ازبکستان صورت داد. در این دیدار طرفین پیرامون سیر روابط دوجانبه رایزنی کرده و کامل‌اف از نقش شاپیرا در توسعه مناسبات ازبکستان و اسرائیل قدردانی کرد. شاپیرا از آگوست 2017، درست چند ماه پس از آغاز ریاست جمهوری شوکت میرضیایف مأموریت دیپلماتیک خود در ازبکستان را آغاز کرد و در این دوره شاهد یک جهش جدی در روابط تاشکند و تل‌آویو بوده‌ایم. در این دوره گردشگری اسرائیل در ازبکستان با توجه به لغو روادید در سال 2017 رشد چشمگیر 57 درصدی را در سال 2019 نسبت به آن سال تجربه کرد. همچنین در این دوره بیش از 37 سرمایه‌گذاری مشترک اسرائیل و ازبکستان در این جمهوری شکل گرفته است.

شاپیرا پیش از این نیز عمده مأموریت‌های دیپلماتیک خود را در حوزه شوروی سابق، در کشورهای روسیه، بلاروس و اوکراین گذرانده است. جالب توجه آن که در طول جنگ جهانی دوم خانواده شاپیرا در پی حمله آلمان نازی در منطقه کیشینف در مولداوی فرار کرده و به جمهوری سوسیالیستی ازبکستان شوروی پناه می‌آورند. شاپیرا همچنین دوره‌ای را به عنوان یک افسر دیپلماتیک پیش از دوره سفارت خود در ازبکستان گذرانده بود.

در همین حال رسانه‌های ازبکستان به نقل از منابع رژیم صهیونیستی در ماه جولای از انتصاب زهاویت بن هیلل به‌عنوان سفیر جدید اسرائیل در ازبکستان خبر داده‌اند. بن هیلل پیش از این رئیس دپارتمان دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه اسرائیل بوده است. وی همچنین پیش‌ازاین سوابقی در آلمان و ژاپن داشته و در دپارتمان رسانه‌ای و مرکز سخنگوی وزارت خارجه اسرائیل کار کرده است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟