افزایش تنش‌ها در مناطق شمالی سوریه/ورود تجهیزات نظامی امریکا و ترکیه به سوریه

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
تنش‌ها در شمال غرب سوریه میان ارتش این کشور و گروه‌های مخالف مجددا بالا گرفته است.

تنش‌ها در شمال غرب سوریه میان ارتش این کشور و گروه‌های مخالف مجددا بالا گرفت، در این میان نیروی ترکیه نیز اقدام به گسیل تجهیزات جدید به مناطق شمالی سوریه کردند.

از سوی دیگر، نبردها در بیابان سوریه میان گروه تروریستی داعش و ارتش سوریه با پشتیبانی هوایی روسیه ادامه دارد، در این میان، نیروهای امریکایی هم تجهیزات جدیدی به منطقه ارسال کرده‌اند که به نظر می‌رسد در چارچوب تلاش برای ساخت پایگاه نظامی جدیدی در جنوب استان الحسکه باشد.

در همین رابطه، «مصطفی محمد»، فعال اجتماعی سوری در گفت‌وگو با العربی الجدید تصریح کرد: گروه‌های مخالف دولت سوریه اقدام به بمباران توپخانه‌ای مواضع نیروهای سوری در روستای الملاجه، خان السبل و جوباس در حومه ادلب کردند همچنین در محور الرویحه واقع در جنوب ادلب دو طرف مشغول حملات متقابل توپخانه‌ای و تیربارهای سنگین هستند و جنگنده‌های روسی نیز بر فراز این منطقه در حال پرواز هستند.

در این میان، ارتش ترکیه نیز 15 کامیون تجهیزات نظامی و لجستیک از طریق گذرگاه مرزی کفرلوسین در شمال ادلب وارد سوریه کرده و به مراکز ایست و بازرسی خود در مناطق مختلف جنوب ادلب ارسال کرده است.

نیروهای ارتش ترکیه همچنین در جنوب شهر اعزاز واقع در حومه شمالی حلب با نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) درگیری‌هایی داشتند.

پایگاه امریکایی در منطقه الشدادی
پایگاه خبری سوریه (سانا) روز گذشته اعلام کرد تجیهزات نظامی امریکا از اراضی عراق وارد پایگاه نظامی امریکایی‌ها در شهر الشدادی در حومه جنوبی الحسکه شده است.

سانا افزود: سه بالگرد امریکایی شب گذشته با حرکت از عراق در پایگاه الشدادی فرود آمدند که حامل 15 سرباز امریکایی و تجیهزات و تسلیحات نظامی بود.

نیروهای امریکایی در چندین پایگاه در شمال و شرق سوریه در نزدیکی میادین نفت به ویژه در حومه دیرالزور و الحسکه حضور دارند.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟