شورای همکاری از تعیین فرستاده جدید امریکا به یمن استقبال کرد

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
شورای همکاری با صدور بیانیه ای از تعیین فرستاده جدید امریکا به یمن استقبال کرد و آن را گامی در جهت حل بحران سیاسی یمن دانست.

شورای همکاری از انتخاب «تیموثی لیندرکینگ»، معاون وزیر امور خارجه امریکا به عنوان فرستاده ویژه یمن استقبال کرد و آن را اقدامی مثبت برای تلاش ها با هدف حل درگیری هایی که بیش از  سال به طول انجامیده است، دانست.

«نایف الحجرف»، دبیر کل شورای همکاری امروز یکشنبه در بیانیه ای گفت: تعیین فرستاده امریکا اقدامی در جهت تلاش های بین المللی و منطقه ای با هدف تلاش برای حل بحران سیاسی یمن بر اساس اقدام کشورهای عضو شورای همکاری و نتایج گفت وگوی ملی و مصوبه شماریه 2216 شورای امنیت سازمان ملل است.

این بیانیه بر اهمیت نقش امریکا و تلاش های آن برای پایان داد به بحران یمن و کمک های بشردوستانه و توسعه ای به ملت یمن تاکید، وحکمت فرستاده جدید و توانایی و تجربه وی در منطقه را تحسین کرد.

این بیانیه همچنین افزود: به همکاری با یکدیگر برای تقویت جامعه بین المللی به سوی ایجاد راه حلی فراگیر برای بحران یمن و تحقق امنیت و ثبات در منطقه امید داریم.

اقدام امریکا برای تعیین فرستاده جدید امریکا به یمن، نشان دهنده تغییر سیاست های امریکا در قبال بحران یمن و فعالسازی تلاش ها برای پایان درگیری ها در یمن است.

در هفته گذشته نیز بایدن فروش سلاح به عربستان و امارات و حمایت از عملیات ائتلاف عربی به رهبری عربستان در یمن را به حالت تعلیق در آورد.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟