آیا ایرانیان به نتیجه انتخابات آمریکا اهمیت می دهند؟

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
ایرانیان به تاثیرات تحریم ­ها بر زندگی خود واقف هستند اما نظرسنجی ­ها نشان می­دهد 56% ایرانیان سوء مدیریت داخلی و فساد را عامل اصلی وضعیت اقتصادی خود می­دانند

سیدنی مارتین – 28 اکتبر 2020 – شورای اتلانتیک

مارتین در این مقاله به این موضوع می­پردازد که بر اساس نظرسنجی­ های ایرانی، 52% ایرانی ­ها در سال 2016 معتقد بودند انتخاب ترامپ یا کلینتون اثری در زندگی ایرانیان ندارد. پس از خروج ترامپ از برجام در سال 2018 و بازگشت تحریم­ ها، وضعیت اقتصادی ایرانیان بسیار دشوار شد. بایدن با وعده بازگشت به برجام اکنون نامزد ریاست جمهوری آمریکا است اما نظرسنجی­ های جدید در ایران نشان می­دهد 46.1 درصد از ایرانیان همچنان انتخاب وی یا ترامپ را بر وضعیت داخلی ایران بی­ تاثیر می دانند.

مارتین سپس به این موضوع می پردازد که ایرانیان به تاثیرات تحریم ­ها بر زندگی خود واقف هستند اما نظرسنجی­ ها نشان می­دهد 56% ایرانیان سوء مدیریت داخلی و فساد را عامل اصلی وضعیت اقتصادی خود می­دانند. ادراک ایرانیان از گسترش فساد، افزایش نابرابری اقتصادی، بیکاری، گرانی و تورم بیشتر بر مولفه­ های داخلی تاکید دارد تا عوامل خارجی. بنابراین بعید به نظر می­رسد با ورود بایدن به برجام و کاهش تحریم ­ها وضیت اقتصادی ایران به زودی بهبود یابد.

 

Do Iranians really care who wins the US election?

 

منابع پژوهش در دفتر پژوهشکده موجود است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟