آنچه اروپا در مورد روسیه از دولت بایدن می خواهد

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
احیای اعتماد میان دو سوی آتلانتیک و تضمین بایدن به اروپا در مورد تعهد ایالات متحده به امنیت متقابل و بازدارندگی در اروپا.

نیل ملوین – 12 نوامبر 2020- موسسه RUSI

ملوین در این مقاله به بررسی درخواست­ های اروپا از دولت بایدن در مورد روسیه می ­پردازد. این خواسته­ ها عبارتند از:

  • احیای اعتماد میان دو سوی آتلانتیک و تضمین بایدن به اروپا در مورد تعهد ایالات متحده به امنیت متقابل و بازدارندگی در اروپا: ایجاد یک بازدارندگی موثر برای اروپا در برابر مشارکت اروپا در هزینه­  های دفاعی.
  • ایالات متحده باید همزمان با فشارهای مداوم بر روسیه برای تقویت بازدارندگی، گفتگوها با مسکو را نیز پیش برد. این اقدام می ­تواند از یک مسابقه تسلیحاتی پرهزینه جلوگیری کند.
  • بازسازی رویکرد استراتژیک از سوی جامعه فرا آتلانتیک در قبال روسیه. به این معنی که غرب از رویکردهای واکنشی به مسکو دست برداشته و فراتر از تحریم روسیه، استراتژی مشخصی درباره آن داشته باشد.

از نظر ملوین روسیه خود نیز با بحران­ های متعددی درگیر است که می­تواند باعث شود پیگیری روند دیپلماسی با این کشور بی ­فایده نباشد. بحران­ هایی از قبیل:

  • مواجهه با بحران­ های بلاروس، قرقیزستان و قره باغ؛
  • چرخش به شرق: تلاش ­های روسیه برای چرخش به شرق نیز با برنامه آمریکا برای مواجهه با چین روبرو شده است. از این جهت، به طور مثال متحدی مانند هند نیز در در مرز این درگیری قرار گرفته و رابطه مسکو با آن کمرنگ شده است. روسیه نمی­  خواهد در رقابت چین و آمریکا برای رهبری جهان محو شود.

رهبری پوتین: پوتین اکنون 68 ساله است و موضوع جانشینی وی می­  تواند یک گذار سیاسی خطرناک در تاریخ روسیه باشد زیرا نسل بعدی رهبران این کشور می­توانند یک شکاف نسلی جدی با پیشینیان خود داشته باشند.

 

https://www.rusi.org/commentary/what-europe-needs-russia-biden-administration

 

منابع پژوهش در دفتر پژوهشکده موجود است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟