بازتاب توافق نامه راهبردی 25 ساله جمهوری اسلامی ایران و چین در رسانه های رژیم صهیونیستی

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در هفته جاری حواشی پیرامون ابعاد توافق نامه راهبردی ایران و چین همچنان در رسانه های رژیم صهیونیستی بازتاب گسترده ای داشته است.  روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» در سرمقاله‌ای با اشاره به بندهای توافق نامه ۲۵ ساله ایران و چین نوشت که کابینه اسرائیل باید با نگرانی شدید روند تحولات مرتبط با این توافق را دنبال نماید. این روزنامه رهاورد این قرار داد را در سه حوزه نقض تحریم ها، کنار زدن تحریم تسلیحاتی ایران و حضور چین در منطقه ژئوپلتیک خلیج فارس برای رژیم و آمریکا ویرانگر ارزیابی کرد

«لاهاو هارکوو»، سردبیر جروزالم پست نیز در مقاله ای در این نشریه مدعی شد: قرارداد همکاری چین و ایران منجر به تقویت مناسبات امنیتی و نظامی تنگاتنگ میان پکن و تهران و نیز برگزاری رزمایش‌های مشترک می‌شود. این قرارداد همچنین موجب تقویت شراکت و همکاری دو کشور در زمینه تولید و توسعه تسلیحات و سامانه‌های رزمی و تبادل اطلاعات امنیتی می‌شود. هارکوو در پایان نوشت: «نتانیاهو بار‌ها درباره نقش خود در بهبود روابط اسرائیل با کشور‌های آسیایی نظیر چین صحبت کرده است. او می بایست به آن‌ها بگوید که امنیت اسرائیل مقدم بر هر چیزی است. زمان آن فرا رسیده تا نخست وزیر از این روابط برای امنیت اسرائیل استفاده کند. تا زمانی که چین با ایران تجارت دارد، ضروری است تا اسرائیل در روابط تجاری خود با چین تجدید نظر نماید.»

رون بن ییشای، یکی دیگر از تحلیلگران امور نظامی و امنیتی که بیش از پنجاه سال است رویدادهای ایران و منطقه را دنبال می کند، در ارزیابی خود نوشت که این قرارداد، صرفنظر از جنبه های اقتصادی آن که برای منافع ملی ایران فاجعه آمیز است، دارای مخاطرات سنگین امنیتی نیز برای دیگر کشورهای منطقه، از جمله اسرائیل خواهد بود.بن ییشای افزود قرارداد ۲۵ ساله چین با رژیم ایران، این کشور را به مستعمره چین مبدل می سازد و از نظر امنیت ممکن است در منطقه خاورمیانه و حتی اسرائیل بازتاب ویرانگری داشته باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟