آیا ترکیه از ارتش خود برای پاسخگویی به تحولات نظامی در ادلب استفاده می کند؟

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
 ترکیه همواره به آمادگی خود برای استفاده از متحدانش برای تامین منافع خود در استان ادلب سوریه اشاره می کند اما انتشار نیروهای نظام سوریه و نیروهای روسیه، احتمال مداخله نظامی عمیق تر ترکیه را محدود خواهد کرد.

«رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهوری ترکیه، 28 اکتبر در جمع قانون گزاران گفت: حمله اخیر به مبارزان مخالف سوریه و مورد حمایت ترکیه در ادلب، دلیلی بر این است که روسیه توجهی به صلح ندارد؛ از آنجا که عمدا، آتش بس بین آنکارا و مسکو را که در مارس توافق شده بود، نقض کرد.

اردوغان مجددا بر سیاست ترکیه در سوریه با هدف دور کردن نیروهای حزب کارگران کردستان از مرزهای ترکیه تاکید کرد.

پیش از این جنگنده های روسیه در حملاتی هوایی، اردوگاهی در شمال غرب سوریه را که توسط «فیلق الشام»، یکی از مخالفان اصلی مورد حمایت ترکیه اداره می شد، هدف قرار دادند.

ترکیه مدتهاست که شبه نظامیان کرد را در سوریه هدف قرار می دهد و تلاش می کند تروریست های پ ک ک را در داخل خود ترکیه تضعیف کند؛ ترکیه همچنین به دنبال ایجاد منطقه حائل در مرز با سوریه در ادلب است، جایی که می تواند کردهای سوریه را از ستیزه جویان کرد مستقر در ترکیه جدا کند.

عقب نشینی ترکیه از مواضع نظامی طراحی شده برای تامین موقعیت خود در ادلب، دامنه نفوذ آن در شمال سوریه را تضعیف کرده است.

امنیت یکی از ارکان اصلی قدرت حزب عدالت و توسعه و مبارزات علیه پ ک ک اغلب مورد علاقه ترکهای ملی گرا است، که این حزب برای دستیابی به حمایت آنها از این مساله استفاده می کند.

این احتمال وجود دارد که ترکیه از متحدان خود در مخالفت سوریه برای پاسخگویی به حمله اخیر در ادلب استفاده کند، اما تحریک های بیشتر نیروهای سوریه و روسیه ممکن است در نهایت ترکیه را به استفاده از ارتش خود سوق دهد.

ترکیه شبکه ای از نمایندگان را حفظ می کند که قادر به ایجاد مزاحمت برای مواضع روسیه و سوریه در طول خط مقدم هستند و آنکارا ممکن است مایل به پشتیبانی از حملات گسترده تر باشد تا آتش بس را با مسکو تحت فشار قرار دهد.

با این حال، نارضایتی روسیه از رفتار ترکیه در سایر جبهه های درگیری، به ویژه در درگیری های آذربایجان و ارمنستان، ممکن است متحدان مسکو در سوریه را تشویق کند که آتش بس را خود تضعیف کنند، با توجه به حملاتی که می تواند نیروهای ترکیه را به یک درگیری بزرگ دیگر در استان برگرداند.

پیش از این نیروهای نظام سوریه تحت تمایل مسکو برای برقراری آتش بس با ترکیه در سوریه پس از درگیری در ماه مارس که منجر به یک سری درگیری مستقیم بین دو کشور شد، محدود شده بودند. با این وجود، در نتیجه جنگ ارمنستان و آذربایجان، که در آن ترکیه و روسیه از طرف های درگیر حمایت می کنند، تنش بین آنکارا و مسکو افزایش یافت.

منبع:https://mdeast.news/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟