اختلاف‌نظر در خاندان پادشاهی عربستان بر سر عادی‌سازی روابط با اسرائیل/ ترامپ از بن سلمان ناراضی است

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
منابع آگاه اعلام کردند «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری امریکا از «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی به دلیل عدم پاسخگویی وی برای پیوستن به قطار عادی‌سازی روابط با اسرائیل همانند امارات و بحرین ناخرسند است.

منابع مذکور تصریح کردند که بن سلمان اعلام کرده است بدون موافقت پدرش به ترامپ در این باره امتیاز نخواهد داد.

این منابع افزودند که پادشاه سعودی مستقیما مسئول پاسخ‌گویی به مطالبات ترامپ در مرحله پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری است، مرحله‌ای که علاوه بر موضوع عادی‌سازی روابط با اسرائیل، دربردارنده پرونده آمادگی‌ها برای برگزاری نشست جی بیست است.

در همین رابطه، اطلاعات سایت تاکتیکال ریپورت، همزمان با تاکید «ژوزف هینکز»، تحلیلگر امریکایی بر وجود اختلاف میان خاندان پادشاهی عربستان درباره پیوستن به توافق عادی‌سازی روابط با اسرائیل مطرح شده است به طوری که به گفته نشریه امریکایی تایم، بخشی از خانواده حاکم بر عربستان از جمله ملک سلمان با این امر موافق نیستند.

اما هنیکز تاکید کرده است که بخش دیگری از آل سعود از جمله محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور که معمولا به وی به عنوان حاکم حقیقی عربستان نگریسته می‌شود از تحرکات افراطی در سیاست خارجی از جمله عادی‌سازی روابط با اسرائیل حمایت می‌کنند اما بن سلمان نمی‌خواهد در این پرونده بدون تایید پدرش اقدامی انجام دهد.

از این رو، رویکرد موجود در عربستان در رابطه با عادی‌سازی روابط با اسرائیل واحد نیست به طوری که ملک سلمان اعلام کرده است که ریاض بدون دستیابی به راهکار مسالمت‌آمیز برای منازعه اسرائیل و فلسطین، دست به عادی‌سازی روابط با تل‌آویو نخواهد زد اما جریان نزدیک به بن سلمان رویکرد متفاوتی در این زمینه دارد.

به طور مثال، «سلمان الانصاری»، موسس کمیته روابط عمومی عربستان که مقر آن در واشنگتن است، از توافق عادی‌سازی روابط با امارات و بحرین با اسرائیل تمجید کرده است.

از همین رو، هینکز پیش‌بینی کرده است که برنامه ترامپ برای پیوستن عربستان به قطار عادی‌سازی روابط با اسرائیل دستکم در پادشاهی ملک سلمان از شانس کمتری برخوردار باشد.

منبع:https://mdeast.news/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟