پیشنهاد میشل عون برای لغو توزیع طائفه‌محور وزارتخانه‌های حاکمیتی/راه‌حل قریب الوقوعی برای تشکیل دولت جدید مشاهده نمی‌شود

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
«میشل عون»، رئیس جمهوری لبنان اعلام کرد ما امروز در برابر بحران تشکیل دولت قرار داریم، بحرانی که نباید به وجود می‌آمد زیرا اقتضائات لبنان اجازه تلف کردن حتی یک دقیقه را هم نمی دهد.

عون افزود: با پافشاری طرف‌های مختلف بر مواضع خود، هیچ گونه راه‌حلی قریب‌الوقوع در سپهر سیاسی لبنان دیده نمی‌شود زیرا همه راه‌حل‌های طرح شده دربردارنده افراد غالب و مغلوب است.

رئیس جمهوری لبنان اظهار داشت: راهکارهای منطقی و میانه‌ای برای تشکیل دولت مطرح کردیم اما طرف‌های مختلف آن را نپذیرفتند، بازگشت به قانون اساسی و احترام به آن به عنوان تنها راه‌کار باقی می‌ماند که در آن غالب و مغلوبی وجود ندارد.

وی ادامه داد: تاکنون 4 دیدار با نخست‌وزیر مامور به تشکیل کابینه داشتیم که وی نتوانست تصور، ترکیب و یا نحوه توزیع وزارتخانه‌ها و اسامی را ارائه دهد و گره تشکیل دولت هنوز گشوده نشده است.

عون تصریح کرد: ادیب نمی‌خواهد طبق دیدگاه روسای فراکسیون‌ها در توزیع وزارتخانه‌ها و وزرا عمل کند و در این باره نخست‌وزیران گذشته با وی هم‌نظر هستند، در صورتی که توافق ملی بر سر ترکیب دولت نباشد، وی از ادامه کار انصراف خواهد داد.

رئیس جمهوری لبنان تاکید کرد: فراکسیون «توسعه و آزاد‌سازی» و «وفا به مقاومت» بر تصاحب وزارت دارایی و معرفی وزیر آن و دیگر وزرای مربوط به شیعیان اصرار دارند.

وی تاکید کرد: قانون اساسی بر اختصاص وزارتخانه‌ها به طایفه‌ یا گروهی مشخص تصریح نکرده همچنین نمی توان اختیاری را به یک وزیر تفویض کرد که قانون اساسی بدان اشاره نکرده است.

عون در پایان اظهار داشت: پیشنهاد می‌کنم که توزیع طائفه‌گرایانه وزارتخانه‌هایی که حاکمیتی نام گرفته‌اند، لغو شود و به طایفه مشخصی اختصاص داده نشود.

منبع:https://mdeast.news/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟