مکرون در لبنان: اگر تا 6 هفته آینده تغییر حاصل نشود لبنان تحریم خواهد شد

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
«امانوئل مکرون»، رئیس جمهوری فرانسه، گفت که 6 هفته آینده از اهمیتی بالا و حیاتی برای لبنان برخوردار است و تاکید کرد که فرانسه برای میزبانی کنفرانس بین المللی در پاریس در خصوص لبنان آماده است.

رئیس جمهوری فرانسه در گفت وگویی با روزنامه نگاران گفت که 6 هفته آتی برای آینده لبنان تعیین کننده خواهد بود.

وی تهدید کرد در صورتی که در این مدت تغییری حاصل نشود تحریم هایی بر لبنان اعمال خواهد شد.

مکرون تصریح کرد که تحریم های احتمالی ممکن است تعلیق کمک های مالی به لبنان و طبقه سیاسی حاکم بر این کشور را شامل شود.

مکرون همچنین تاکید کرد فرانسه برای میزبانی از برگزاری کنفرانس بین المللی درباره چگونگی کمک به لبنان در نیمه اکتبر آمادگی دارد.

مکرون ضمن اعلام اینکه فرانسه در کنار لبنان خواهد ایستاد تاکید کرد که لبنان از این بحران عبور خواهد کرد.

رئیس جمهوری فرانسه در توئیتی به زبان عربی نوشت: «آزادی، گفت وگو و همزیستی ارزش های ریشه داری در لبنان  است؛ کشوری که قدرتش را از تاریخ صدساله حکومت بزرگ لبنان می گیرد.»

وی به توانایی لبنانی به عبور از این بحران اشاره کرد و گفت: «لبنان می تواند از این بحران خلاص شود، بگذارید از طرف فرانسوی ها به شما بگویم: ما همیشه در کنار ملت لبنان خواهیم ایستاد.»

رئیس جمهوری فرانسه روز گذشته برای بار دوم ظرف یک ماهه گذشته وارد بیروت شد و‌ در فرودگاه بین المللی بیروت مورد استقبال رسمی میشل عون، رئیس جمهوری لبنان قرار گرفت.

وی حدود سه هفته پیش و در پی انفجار بندر بین المللی بیروت به عنوان نخستین مقام عالی خارجی به لبنان سفر کرده و وعده داده بود سه هفته دیگر به منظور حل بحران سیاسی لبنان مجددا به لبنان خواهد آمد.

مکرون به محض ورودش به لبنان خطاب به مردم لبنان گفت: «شما همانند برادران مردم فرانسه هستید؛ همانطور که به شما وعده دادم برای بررسی آخرین وضعیت لبنان و کمک های فوری و همکاری برای آمادگی شرایط جهت بازسازی این کشور بازگشتم.»

مکرون ضمن تاکید بر اینکه شخصا باید از وضعیت تشکیل دولت برای نجات لبنان و ایجاد اصلاحات در راستای مبارزه با فساد و اصلاح پرونده انرژی و بازسازی مطمئن شود، تسریع در تشکیل دولت با مسئولیتی مشخص را خواستار شد.

منبع:https://mdeast.news/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟