اتصال شبکه‌های ارتباطی و اینترنت جزیره «سقطری» به امارات؛ گام جدید این کشور برای اشغال کامل جزیره

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
امارات اقدامات جدیدی را در جزیره «سقطری» یمن واقع در اقیانوس هند انجام می دهد تا با تغییر هویت و فرهنگ آن کنترل کامل این جزیره را به دست بگیرد، اقداماتی که در رأس آن اتصال شبکه های ارتباطی و اینترنت این جزیره به امارات است و هدف از آن کنترل بر مهم ترین جزیره یمن است.

برخی منابع محلی در جزیره سقطری به «العربی الجدید» گفتند که امارات اتصال شبکه اینترنت از طریق تبدیل شبکه اینترنت یمن به اینترنت امارات در جزیره را به پایان رسانده و اکنون در حال آماده سازی این جزیره برای اتصال بخش ارتباطات از طریق اتکا بر شبکه های ارتباطی امارات به جای شبکه های ارتباطی یمن است.

اجرای این پروژه در جزیره سقطری یمن پیشتر از طریق ابزارهای فنی و گروه های متخصص در زمینه شبکه های اینترنت و ارتباطی آغاز شد و این گروه ها به بررسی کامل و جامع شبکه ها در جزیره و جایگزین کردن دستگاه ها و خطوط ارتباطی امارات به جای باندهای اینترنت و ارتباطی یمن اقدام کردند.

این منابع تاکید کردند که تیمی که در این زمینه و تحت نظارت «خلفان المزروعی»، نماینده امارات در سقطری فعالیت می کند شامل تعدادی از افراد خارجی علاوه بر برخی افراد متخصص اماراتی است که نزدیک به یک هفته است که شب و روز کار می کنند و مطابق برنامه از پیش تعیین شده شبکه های اینترنت و ارتباطی یمن در این جزیره متوقف خواهد شد و شبکه های امارات جای آنها را می گیرد.

این در حالی است که گروهی دیگری نیز برای بررسی، رصد و ارزیابی سایر ثروت های این جزیره فعالیت می کنند از آنجا که گروهی از کارشناسان خارجی در زمینه حیوانات، پرندگان و همچنین اکتشاف فلزات و سایر ثروت های این جزیره به سقطری رسیدند.

در کنار این اقدامات امارات در سقطری، این کشور فعالیت های دیگری در جهت هدف قرار دادن ساکنان این جزیره دارد؛ ابوظبی تلاش می کند هویت یمنی ساکنان این جزیره به خصوص سنت ها و آداب آنها در ازدواج، نوع لباس پوشیدن زنان منطقه را تغییر دهد و کودکان را نیز به دوره های آموزشی می فرستد تا تاریخ امارات به آنها تعلیم داده شود.

«اکرم بلال»، از کارمندان محلی در جزیره سقطری گفت که کل این جزیره در حال دستکاری است و از طرفی دیگر نقش مقامات محلی در سایه اقدامات امارات تقریبا فلج شده است.

وی اشاره کرد که 3 نهاد، کنترل جزیره را به دست دارند و آن ارتش امارات، موسسه «خلیفه بن زاید آل نهیان» و هلال احمر امارات است و همه فعالیت ها از طریق این نهادها انجام می شود.

این کارمند محلی در سقطری توضیح داد که موسسه خلیفه بن زاید و هلال احمر امارات نقش قابل توجهی در تغییر هویت جزیره، اجبار کردن ساکنان به ورود در فعالیت های امارات علاوه بر تلاش برای تغییر ایدئولوژی کودکان و وفادار کردن آنها به امارات بجای یمن و جذب طرفدار از طریق وعده به تحصیل در ابوظبی دارد.

وی افزود گروه هایی که به سقطری می آیند این امر را به ساکنان القا می کنند که جزیره اشغال شده و اشغالگر تلاش می کند همه چیز را در سقطری تغییر دهد.

بلال گفت که اماراتی ها تلاش می کنند آداب و رسوم ما در جشن ها، عروسی ها و مناسبت ها و حتی نوع رقص را تغییر دهند و هیچ اقدامی از سوی نهادهای محلی در سقطری را نمی پذیرند تا جایی که حتی اجازه صید در برخی از مناطق را نمی دهند گویی آن منطقه مخصوص اماراتی ها و خارجی شده است.

ساکنان جزیره سقطری احساس می کنند اقدامات امارات از جمله آغاز ساخت یک پایگاه نظامی بزرگ در جزیره، برای کوچاندن اجباری آنها از این جزیره و رفتن به امارات است و به گفته اهالی جزیره، امکان حضور نیروهای اسرائیلی در این پایگاه با توجه به توافق عادی سازی روابط میان اسرائیل و امارات وجود دارد.

از طرفی دیگر «عبیر خالد»، فعال اهل سقطری در گفت وگویی با «العربی الجدید» گفت: «برخی نهادهای اماراتی از زنان فعال در زمینه فرهنگی در سقطری دعوت کردند که در فعالیت هایی از قبیل گلدوزی که در سقطری وجود ندارد مشارکت کنند اما آنها مشارکت در این فعالیت ها را رد کردند.»

وی افزود: «اهالی سقطری هیچ همکاری با امارات که می خواهد واقعیت جدیدی را بر این جزیره تحمیل کند، ندارند و نسبت به هر گونه همکاری یا شرکت در فعالیت ها یا تظاهرات سیاسی به یکدیگر هشدار می دهند از این رو اماراتی ها اقدام به تجسس و شناسایی مردم سقطری کردند.»

خالد تاکید کرد دو نهاد خلیفه بن زاید و هلال احمر امارات، مردم جزیره را برای فرستادن به امارات آماده می کند اما مردم می دانند که این تلاشی برای اخراج آنها از سقطری است و با پیشنهادهای امارات مخالفت می کنند.

منبع:https://mdeast.news/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟