کویت از «ثمربخشی مذاکرات» میان کشورهای شورای همکاری خبر داد/ قدردانی قطر از کویت و کوشنر

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
 «احمد ناصر المحمد الصباح»، وزیر امور خارجه کویت، طی اظهاراتی از «مذاکرات ثمربخش» میان کشورهای عضو شورای همکاری برای حل اختلافات در این شورا خبر داد.

وزیر امور خارجه کویت در یک سخنرانی تلویزیونی که امروز (جمعه، 4 دسامبر) پخش شد تأکید کرد که این مذاکرات میان قطر از یک سو و عربستان و امارات و بحرین و مصر از سوی دیگر برگزار شده است.

او گفت که همه اطراف در این مذاکرات بر هم‌بستگی و ثبات در کشورهای شورای همکاری تأکید کرده و برای رسیدن به توافقی نهایی که موجب صلح دائمی میان این کشورها شود تلاش می‌کنند.

وی همچنین از نقش «جارد کوشنر»، مشاور ارشد رئیس جمهور امریکا، در پیشبرد این روند تقدیر کرد.

هم‌زمان «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» با انتشار توئیتی در واکنش به این اظهارات تأکید کرد که این اظهارات گام مهمی در حل بحران در شورای همکاری است.

وی از کویت بابت وساطت برای حل این بحران و نیز از ایالات متحده بابت تلاش‌های در این مسیر تقدیر کرد.

از سوی دیگر، شبکه الجزیره به نقل از منابعی خبر داد که تازه‌ترین دور مذاکرات این کشورها که پس از سفر کوشنر به عربستان و قطر انجام شده بسیار موفق بوده است.

پیش از ظهر امروز «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی»، وزیر امور خارجه قطر، اخبار منتشرشده درباره تحرکات برای حل نزاع میان کشورهای شورای همکاری را تأیید کرد.

او گفت که در حال حاضر تحرکاتی برای حل نزاع میان شورای همکاری جریان دارد و افزود که حل این نزاع باید راه حلی فراگیر و ضامن وحدت کشورهای عضو شورای همکاری باشد.

وی افزود: «امیدواریم که امور به سمت درست پیش رود اما نمی‌توان پیش‌بینی کرد که این تحرکات در  آینده نزدیک به نتیجه برسد یا موجب حل کامل نزاع شود».

منبع:https://mdeast.news/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟