نهایی شدن 40 توافق نامه و یادداشت تفاهم میان روسیه و سوریه

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
یک مقام سیاسی در دمشق خبر داد که حکومت «بشار اسد» با اکثر توافق نامه های پیشنهادی روسیه که شامل 40 توافق نامه و یادداشت تفاهم در عرصه های گوناگون اقتصادی و بازرگانی می شود موافقت کرده است.

به گزارش «العربی الجدید» این مقام به این پایگاه خبری گفته که «یوری بوریسف»، معاون نخست وزیر روسیه، در سفر به دمشق در سپتامبر گذشته، مجموعه کاملی شامل 40 توافق نامه و یادداشت تفاهم با مقامات سوریه مطرح کرد که حکومت اسد تقریبا همه آنها را پذیرفته است.

به گفته این مقام که نخواسته نامش فاش شود این توافقات به مسائل اقتصادی و بازرگانی مربوط می شود که از مهم ترین آنها تهاتر کالا میان سبزیجات و میوه سوریه در ازای گندم و نفت روسیه و همچنین اجرای توافقات سابق درباره انرژی و معادن فوسفات و سرمایه گذاری های بلند مدت است.

این منبع گفته که در سفر اخیر «منصور عزام»، وزیر امور ریاست جمهوری سوریه، به مسکو «همه موانع در مسیر نهایی شدن این توافقات» برداشته شده و به زودی هیئتی از سوریه برای امضای نهایی به روسیه خواهد رفت.

این مقام همچنین تأکید کرده که در سفر عزام درباره ادامه صادرات گندم به سوریه نیز توافق شده در حالی که پیش از این 6 شرکت روسیه ای از بیم تحریم های امریکا ارسال گندم به سوریه را متوقف کردند.

ماه گذشته نیز اعلام شد که دو شرکت روسیه ای «مرکوری» و «فیلادا» عملیات حفاری برای استخراج نفت در دمشق را آغاز کرده اند.

وزارت اقتصاد و بازرگانی سوریه هفته گذشته اعلام کرد که تراز تجاری این کشور در سال 2019 منفی 5 میلیارد یورو بوده است و افزود که ارزش کالاهای وارداتی در این کشور حدود 6 میلیارد یورو بوده است.

منبع:https://mdeast.news/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟