الکاظمی چه پرونده هایی را در سفر به ترکیه بررسی خواهد کرد؟

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
«فؤاد حسین»، وزیر امور خارجه عراق در حال حاضر برای هماهنگی مقدمات لازم جهت سفر فردای «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیری عراق به آنکارا، در ترکیه به سر می برد.

به گفته مقامات دولتی در عراق الکاظمی در رأس یک هیئت بلند پایه از وزرای دولت به ترکیه خواهد رفت تا با مقامات این کشور درباره برخی از مسائل مشترک رایزنی کند.

یک مسئول در دولت عراق به العربی الجدید گفت که سفر الکاظمی به عراق به علت پرونده های مشترک بین دو کشور از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی اشاره کرد که مهم ترین پرونده هایی که در رأس مذاکرات دو طرف قرار خواهد گرفت، مرزها، آب، سرمایه گذاری، تجارت، حزب کارگران کردستان (پ ک ک) است.

این مسئول همچنین تصریح کرد که عراق می خواهد روابط با ترکیه با ثبات باشد چرا که دو کشور از روابط تاریخی برخوردارند.

«جمال کوچر»، عضو پارلمان عراق نیز تاکید کرد که 6 پرونده مهم در سفر الکاظمی به ترکیه بررسی خواهد شد.

وی گفت که پرونده حضور حزب کارگران کردستان در اقلیم کردستان عراق در رأس همه پرونده ها قرار دارد و علاوه بر این، پرونده نفت، مساله آب، اموال بلوکه شده در خارج از عراق، دعوت از ترکیه برای سرمایه گذاری در عراق و خط استراتژیک بین فاو و ترکیه نیز بین طرفین بررسی خواهد شد.

پیش از این «حسن الجنابی»، سفیر عراق در ترکیه تاکید کرده بود که الکاظمی 17 دسامبر به دعوت «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهوری ترکیه به این کشور سفر خواهد کرد.

وی توضیح داده بود که دو طرف بر سر فعالسازی کمیته های مشترک بین دو کشور به خصوص شورای عالی همکاری استراتژیک و کمیته اقتصادی مشترک به ریاست وزرای نفت و انرژی دو کشور رایزنی خواهند کرد.

رجب طیب اردوغان در 14 اکتبر و در نامه ای مکتوب که توسط «فاتح یلدز» سفیر ترکیه در عراق به الکاظمی تحویل داده شد از او برای سفر به آنکارا دعوت کرد.

پیش از این نیز اردوغان در تماسی تلفنی با الکاظمی بر آمادگی کشورش برای حمایت سیاسی، امنیتی و اقتصادی از عراق تاکید کرده بود.

منبع:https://mdeast.news/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟