پایگاه روسیه ای: نگرانی شدید دمشق از تماس های روسیه با علویان سوریه

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
پایگاه خبری روسیه ای «نیوز ری» خبر داد که تماس ها و دیدارهای مقامات روسیه با برخی نمایندگان علویان سوریه باعث نگرانی شدید در دمشق شده است.

به گزارش «الجزیره» این پایگاه با انتشار گزارشی خبر داد که یکی از اعضای هیئت علویان سوریه که در این دیدارها حضور داشته خبر داده که از جانب حکومت سوریه تهدید جانی شده است.

«عیسی ابراهیم»، مشاور «جنبش مدنی مشعل» تأکید کرده که خاندان اسد نگران است که جایگاه خود را به عنوان تنها نماینده علویان سوریه ازدست بدهد.

او افزوده که کسانی از دمشق با وی تماس گرفته و او را به علت «گذشتن از خط قرمزها» تهدید کرده اند.

در این گزارش تأکید شده که دیپلمات های روسیه قرار است با نمایندگان همه گروه ها و طیف ها در سوریه دیدار کنند تا در جریان مواضع و دیدگاه های مختلف آنها درباره تحولات و آینده سوریه قرار بگیرند و مانع از تجزیه کشور شوند.

به گفته ابراهیم، روسیه متوجه نارضایتی علوی ها از عملکرد روسیه در سوریه شده که معتقدند که روسیه فقط و فقط به حفظ حکومت سوریه فکر می کند و مردم سوریه هیچ اهمیتی برایش ندارند.

در گزارش این نشریه روسیه ای آمده که فشارهای حکومت سوریه بر علویان به صورت طبیعی جریانی مخالف را در میان آنها ایجاد کرده و اختلافات میان «بشار اسد» و «رامی مخلوف» نیز به این موضوع دامن زده است.

براساس این گزارش، در حال حاضر موضع مسکو درقبال حکومت بشار اسد بسیار مبهم است و مسکو پیش از این پالس هایی درباره تمایلش به انتقال قدرت در سوریه ارسال کرده بود بی آنکه مشخص باشد که سازوکار این انتقال قدرت چیست.

این گزارش افزوده که تهدید علویان حاضر در این جلسه با مقامات روسیه ازجانب حکومت سوریه نشان می دهد که دمشق دریافته که مسکو در پی تغییرات واقعی در ترکیب قدرت در سوریه است.

منبع:https://mdeast.news/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟