فرمانده سنتکام:طرف عراقی تمایلی به عقب‌نشینی شتاب‌زده نیروهای امریکایی ندارد

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
ژنرال «کنت مکنزی»، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده امریکا موسوم به «سنتکام» اعلام کرد ارتش عراق اکنون برای مبارزه با عناصر باقی مانده داعش در وضعیت خوب قرار دارد و گام‌های بلندی در این باره برداشته شده است.

مکنزی در همایش امنیتی سالانه که در شهر آسپن امریکا برگزار شد، اظهار داشت: عملکرد ارتش عراق باید در سطح مطلوب برای پایان دادن به داعش خوب باشد، ارتش عراق نیازمند آن است که برای تحقق ثبات و امنیت در عراق تا حد لازم به سطحی شایسته برسد، به اعتقاد من، عراق گام‌های بلندی در این مسیر دستیابی به این هدف برداشته است.

وی با بیان اینکه عناصر مسلح داعش هنوز حتی پس از فروپاشی این گروه در عراق و سوریه برای کشور عراق تهدید محسوب می شوند، عنوان کرد: ارتش عراق بیش از 250 هزار سرباز در اختیار دارد که از سوی ائتلاف بین المللی ضد داعش به رهبری امریکا و ناتو آمورش دیده اند، این افراد از آمادگی لازم را برای مبارزه با داعش برخوردار هستند.

فرمانده سنتکام اعلام کرد: به دلیل این پیشرفت‌های به دست آمده، امریکا توانست شمار نیروهای خود در عراق را کاهش دهد، اکنون واشنگتن نزدیک به 5 هزار و دویست سرباز در عراق به عنوان بخشی از ائتلاف بین المللی ضد داعش در عراق دارد.

وی تاکید کرد تداوم حضور نظامی امریکا در عراق در رابطه با عملیات مبارزه با تروریسم، موضوع مطلبوبی است و دولت عراق از آن حمایت می کند. گروه مهمی در ارتش عراق به نام دستگاه مبارزه با تروریسم وجود دارد که نیروهای امریکایی با آن همکاری خوبی دارند.

مکنزی اظهار داشت: در حالی که ایالات متحده امریکا از باقی ماندن نیروهای کوچک در عراق حمایت می کنند، من معتقد نیستم که نیروهای امریکایی به صورت کامل از عراق خارج خواهند شد.

فرمانده سنتکام اظهار داشت: من نمی دانم چه تعداد نیروی امریکایی در عراق خواهند ماند اما طرف عراقی تمایلی به عقب‌نشینی شتاب‌زده نیروهای امریکایی ندارد، داعش هنوز تهدیدی برای عراق محسوب می شود، آنها نمی خواهند ما این کار را بکنیم چرا که می دانند ما به ارائه حمایت از عراق در عملیات علیه داعش ادامه خواهیم داد. ناتو نیز 500 مربی و نیروی پشتیبان در عراق دارد.

وی در ادامه گفت:طی مرحله اخیر، حملات موشکی علیه پایگاه‌های میزبان نیروهای امریکایی در عراق از جمله پایگاه التاجی افزایش یافته است، حملاتی که گروه‌های مسلح طرفدار ایران انجام می دهند اما ما تحت فشار ایران از منطقه خارج نخواهیم شد.

مکنزی اظهار داشت: کاهش نیروها در عراق در دست بررسی و مذاکره است و در مذاکرات با دولت عراق در این باره به توافقی دست خواهیم یافت اما گمان نمی کنم شمار نیروها به صفر برسد، ایران خواهان اخراج کامل نیروهای امریکایی است و این امر (کاهش و نه خروج کامل) ایران را بسیار خشمگین خواهد کرد.

منبع:https://mdeast.news/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟