آیا اسرائیل اجازه برگزاری انتخابات فلسطینی در بیت‌المقدس را می‌دهد؟

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
 فرمان «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در تعیین زمان انتخابات ریاستی، شورای ملی و مجلس قانون‌گذاری بر لزوم برگزاری آن در بیت‌المقدس علیرغم عدم وجود مواضع رسمی اسرائیل تاکید کرد.

در پی صدور این فرمان، «حنا ناصر»، رئیس کمیته مرکزی انتخابات فلسطین تصریح کرد: هیچ گونه تضمینی برای برگزاری انتخابات در بیت‌المقدس وجود ندارد اما فرمان ریاستی در این باره هست و ما امیدواریم که با فشار داخلی و مواضع خارجی انتخابات همانند گذشته برگزار شود.

ناصر درباره طرح‌های جایگزین در صورت مانع‌تراشی اسرائیل برای برگزاری انتخابات در بیت‌المقدس گفت: ناظران اتفاق‌نظر دارند که اسرائیل عموما در مسیر برگزاری انتخابات و به ویژه در بیت‌المقدس مانع‌تراشی خواهد کرد.

از سوی دیگر، «جمیل حمامی»، دبیرکل کمیته عالی اسلامی بیت‌المقدس با پیش‌بینی اینکه اسرائیل مانع از برگزاری انتخابات فلسطین در این شهر خواهد شد، در گفت‌وگو با عربی 21 تصریح کرد: «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر اسرائیل با استناد به سیاست یهودی‌سازی بیت‌المقدس و نگاه کردن به این شهر به عنوان شهری یهودی‌نشین به مخالفت با برگزاری انتخابات در این شهر پافشاری خواهد کرد.

حمامی افزود: اگر توافق داخلی میان گروه‌های فلسطینی و اراده بین‌المللی برای پایان دادن به وضعیت موجود در فلسطین وجود داشته باشد، امکان برگزاری انتخابات در بیت‌المقدس وجود دارد.

در همین ارتباط، «علاء الریماوی»، پژوهشگر فلسطینی پیشنهادی درباره برگزاری انتخابات مطرح کرد و افزود: باید برای به دست آوردن این حق مبارزه کرد و صندوق‌های رای را در مرکز بیت‌المقدس قرار دهیم تا به دنیا ثابت کنیم که بیت‌المقدس خارج از محاسبات اسرائیل قرار دارد و شهری کاملا فلسطینی است.

الریماوی تاکید کرد: مهم نیست چه کسی در انتخابات بیت المقدس پیروز شود بلکه موضوع مهم‌تر مدیریت مبارزه برای به دست آوردن حق رای‌گیری در داخل بیت‌المقدس علیرغم خواست اسرائیل است.

در مقابل، روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحرونوت نوشت که اسرائیل مانع از برگزاری انتخابات فلسطین خواهد شد و احتمالا ممنوعیت آمد و شد بر بیت‌المقدس اعمال خواهد کرد تا رای‌گیری لغو شود چرا که موضوع انتخابات تاثیر مستقیمی بر امنیت ملی اسرائیل دارد.

منبع:https://mdeast.news/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟