اینتلیجنس آنلاین: امریکا در حال بررسی انتقال نیروهای خود در عراق به اقلیم کردستان است

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
سایت فرانسوی اینتلیجنس آنلاین اعلام کرد تهدیدات مستمر علیه منطقه الخضراء بغداد که سفارت امریکا در آن قرار دارد، واشنگتن را به بررسی گزینه‌هایی برای انتقال نیروهای خود به اقلیم کردستان و توسعه پایگاه‌های نظامی خود در آنجا سوق داده است.

این سایت فرانسوی تصریح کرد حضور نظامی امریکا که در سال 2020 کاهش چشمگیری داشت هنوز بیشتر در بغداد متمرکز است اما در سایه تداوم حملات راکتی و تهدید واشنگتن به بستن سفارت خود در بغداد، وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) در حال بررسی گزینه‌هایی در اقلیم کردستان برای استقرار نیروهایش که به 2500 سرباز می‌رسد، است.

 

اینتلیجنس آنلاین با بیان اینکه کنسولگری جدید امریکا در اربیل می‌تواند بخشی از نظامیان امریکایی را در خود جای دهد، نوشت: مجموعه کنسولگری امریکا در اربیل که ساخت آن تاکنون 600 میلیون دلار هزینه داشته و از سال 2018 میلادی ادامه دارد، بزرگترین کنسولگری امریکا در جهان خواهد بود که مساحت آن حتی از سفارتخانه بزرگ امریکا در اردن بیشتر خواهد شد و قرار است این کنسولگری که متشکل از بخش مسکونی، ساختمان‌های لجستیک از جمله مساحتی گسترده برای جای دادن به یگانی نظامی است، در سال 2022 افتتاح شود.

 

این سایت فرانسوی ادامه داد ایالات متحده امریکا بعید نیست که پایگاهی جدید بسازد یا اینکه پایگاه‌های نظامی خود در اقلیم کردستان را توسعه دهد، در همین رابطه، فعالیت‌ها برای توسعه پایگاه «حریر» در 70 کیلومتری شمال شرق اربیل که امریکا از سال 2003 از آن استفاده می‌کند، در جریان است همچنین پنتاگون قصد دارد بخشی از نیروهای خود را در پایگاه «سوران» در چند کیلومتری شمال پایگاه حریر مستقر کند.

 

اینتلیجنس آنلاین افزود: علیرغم اینکه امریکا در سال 2020 از 5 پایگاه در عراق خارج شد و شمار نیروهای خود را به نصف کاهش داد، اما واشنگتن قصد دارد حضور خود در اقلیم کردستان را حفظ و حتی تقویت کند در این میان، «نچیروان بارزانی»، رئیس اقلیم کردستان هم تمایل دارد تا نیروهای امریکایی بیشتری در اقلیم مستقر شوند؛ امری که افزایش کمک‌های نظامی امریکا را به دنبال دارد.

 

سایت امریکایی اکسیوس ماه گذشته بعد از حملات راکتی به سفارت امریکا از عزم واشنگتن برای بستن سفارتخانه خود در بغداد و انتقال آن به اربیل خبر داده بود.

 

سفارت امریکا در بغداد پیشتر از اختصاص 20 میلیون دلار برای کمک به دولت عراق جهت تأمین امنیت خود و منطقه خضراء بغداد خبر داد بود.

 

در بیانیه سفارت امریکا در بغداد که در صفحه فیسبوک رسمی آن منتشر شده آمده که این کمک شامل تأمین هزینه های ارسال تیمی از کارشناسان برای بررسی دقیق ورودی های این منطقه و طراحی ورودی های جدید برای آن می شود.

 

این بیانیه افزوده که «جان تایکرت»، مسئول امور دفاعی در سفارت امریکا در بغداد، گزارش خود در این باره را به سرتیپ «حامد الزهیری»، فرمانده ستاد امنیت منطقه خضراء تقدیم کرده است.

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟