هنیه خطاب به اردوغان: ترکیه برای برگزاری انتخابات در بیت‌المقدس بر اسرائیل فشار بیاورد

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
«اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی حماس در نامه‌ای به «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهوری ترکیه، وی را در جریان نتایج مذاکرات قاهره میان گروه‌های فلسطینی قرار داد.

هنیه در این نامه تاکید کرد که تصمیم حماس، تداوم حضور در روند آشتی‌جویانه از طریق برگزاری انتخابات عمومی در سه مرحله قانون‌گذاری، ریاستی و شورای ملی فلسطین است.

 

رئیس دفتر سیاسی حماس در این نامه افزود که نقش مورد انتظار از ترکیه در این انتخابات، تضمین برگزاری آن در زمانبندی مشخص شده در بخش‌نامه محمود عباس و تضمین سلامت و آزادی آن در نوار غزه و کرانه باختری است.

 

هنیه در ادامه بر لزوم اعمال فشار ترکیه بر اسرائیل از طریق مناسبات سیاسی‌اش برای عدم مانع‌تراشی تل‌آویو در روند برگزاری انتخابات یا مداخله در آن به ویژه در بیت المقدس اشغالی تاکید کرد.

 

وی همچنین از ترکیه خواست تا در نظارت بر انتخابات و تلاش با جامعه جهانی برای احترام به نتایج آن و عدم تکرار وضعیت پسا انتخاباتی در سال 2006 که به اراده مردم فلسطین احترام نگذاشتند، مشارکت کند.

 

رئیس دفتر سیاسی حماس در پایان بر پایبندی مجدد این گروه به همه توافقات و تلاش برای فراهم‌آوری فضایی آزاد و سالم برای برگزاری انتخابات تاکید کرد.

 

قرار است انتخابات فلسطین در 3 مرحله برگزار شود؛ انتخابات پارلمانی در 22 مه، ریاستی در 31 ژوئیه و انتخابات شورای ملی در 31 اوت برگزار می شود.

 

گفتنی است جنبش های حماس و فتح از گروه های اساسی فلسطین بوده و طی چندین سال ها با هم اختلاف دارند؛ نوار غزه در کنترل حماس و کرانه باختری در کنترل سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) است.

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟