طرح ضربتی عراق برای برخورد با قاچاق محصولات کشاورزی

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
«محمد الخفاجی» وزیر کشاورزی عراق، از آغاز طرح ضربتی جلوگیری از قاچاق محصولات کشاورزی به عراق در سرتاسر نقاط کشور ازجمله اقلیم کردستان خبر داد.

میدل ایست نیوز

تازه ترین تحولات حادثه حمله راکتی اربیل: تماس تلفنی وزیر خارجه امریکا با «مسرور بارزانی»/ دستکم یک نفر کشته و پنج نفر دیگر زخمی شدند

عربی

طرح ضربتی عراق برای برخورد با قاچاق محصولات کشاورزی

وزیر کشاورزی عراق، از آغاز طرح ضربتی جلوگیری از قاچاق محصولات کشاورزی به عراق در سراسر نقاط کشور ازجمله اقلیم کردستان خبر داد.

2021-02-15/10:06 خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد

 

میدل ایست نیوز: «محمد الخفاجی» وزیر کشاورزی عراق، از آغاز طرح ضربتی جلوگیری از قاچاق محصولات کشاورزی به عراق در سرتاسر نقاط کشور ازجمله اقلیم کردستان خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، او در اظهاراتی تأکید کرد که در نشست اخیر کمیته وزارتی امنیت ملی عراق، نخست وزیر عراق وزارت کشاورزی را مأمور کرده که علاوه بر تشدید نظارت در گذرگاه های مرزی با تفتیش ضربتی میادین تره بار به قاچاق محصولات کشاورزی و دامی پایان دهند.

 

او گفت که روزانه 5 هزار تُن گوجه فرنگی در بصره و 2 هزار تن در نجف و روزانه 50 هزار تُن گوشت مرغ تولید می شود و افزود که با تصویب بودجه در مجلس 250 میلیارد دینار در چارچوب طرح تولید دامی و گیاهی عراق به وزارت کشاورزی پرداخت خواهد شد.

 

الخفاجی افزود که موضوع قاچاق باعث شده که بسیاری از این تولیدات عراق زیانده باشد و گفت که به دستور نخست وزیر گذرگاه های مرزی موظف شده اند که نظارت خود برای جلوگیری از قاچاق محصولات کشاورزی را افزایش دهند.

 

او از فروشندگان و خریداران هم خواست که با خودداری از خرید و فروش کالاهای قاچاق به تقویت تولید داخلی کمک کنند و افزود که جریمه های سنگینی برای فروشندگان کالاهای قاچاق تعیین شده است.

 

وزیر کشاورزی عراق افزود که دستگاه امنیت ملی و دستگاه های امنیتی با قاچاقچیان به شدت برخورد خواهد کرد.

 

او همچنین از آغاز پرداخت وام های سه ساله کم بهره به کشاورزان با هدف افزایش تولید کشاورزی در عراق خبر داد.

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟