بستن فرودگاه‌ها و محدودیت تردد بین استانی در روز برگزاری انتخابات عراق

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
اقدامات امنیتی مختلفی از جمله بستن فرودگاه ها و گذرگاه های مرزی، محدودیت تردد بین استانی و آماده باش نیروهای امنیتی پیش از برگزاری انتخابات در عراق و در حین برگزاری آن انجام می شود.

«عبدالامیر الشمری»، معاون فرمانده ستاد عملیات مشترک عراق، از اقدامات امنیتی نیروهای عراقی پیش از برگزاری انتخابات و در حین برگزاری آن از جمله بستن فرودگاه ها و گذرگاه های مرزی طی فرآیند رای گیری به همراه محدودیت تردد بین استانی بدون اعمال ممنوعیت آمد و شد خبر داد.

مقامات عراق در حال آماده سازی شرایط برای برگزاری موفقیت آمیز انتخابات در دهم اکتبر 2021 هستند؛ انتخاباتی که در آن بیش از 200 حزب و ائتلاف سیاسی بر سر 329 کرسی در پارلمان رقابت می کنند.

الشمری در رابطه با اقدامات امنیتی برای برگزاری انتخابات گفت: در ساعت 9 شب شنبه 9 اکتبر، یعنی یک روز پیش از موعد انتخابات، فرودگاه ها بسته می شوند و بسته بودن فرودگاه ها تا پایان فرآیند رای گیری ادامه خواهد داشت.

وی تاکید کرد که نیروهای امنیتی عراق اقدام به اعمال محدودیت برای تردد بین استانی به منظور کنترل اوضاع امنیتی خواهند کرد اما ممنوعیت آمد و شد اعمال نخواهد شد.

معاون فرمانده ستاد عملیات مشترک عراق اشاره کرد که تسهیلاتی برای آمد و شد رای دهندگان در استان هایشان با هدف کمک به آنها برای رسیدن به مراکز رای دهی در نظر گرفته شده است.

الشمری بیان کرد که دستگاه مبارزه با تروریسم و نیروهای ویژه و سایر تشکیلات امنیتی برای مقابله با هر شرایط اضطراری آماده خواهند بود.

وی توضیح داد که فرماندهان نظامی عراق، همه حوزه های انتخابیه که شمار آن به 83 حوزه می رسد را از لحاظ امنیتی ارزیابی کردند.

معاون فرمانده ستاد عملیات مشترک عراق با اشاره به اینکه نیروهای مامور به حفاظت از انتخابات و نیروهای ذخیره نیز حضور دارند، بیان کرد که با هر حادثه ای که در مسیر انتخابات مشکل ایجاد کند، با قاطعیت برخورد می شود.

یک مسئول در کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق در گفت وگویی با پایگاه خبری العربی الجدید نیز بر وجود هماهنگی گسترده با کمیته عالی امنیتی انتخابات با هدف تامین امنیت رای دهندگان، نامزدها، کارمندان مراکز رای دهی، ناظران بین المللی و محلی تاکید کرد.

گفتنی است کمیته عالی امنیتی انتخابات به دستور مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق تشکیل شده و اختیارات گسترده ای برای تامین امنیت انتخابات آتی دارد.

 
 
 
منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟