شکایت عربستان از «سعد الجبری» به اتهام دستبرد به اموال عمومی

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
عربستان با شکایت از مسئول اطلاعاتی سابق خود به اتهام دستبرد به اموال عمومی، خواهان پرداخت 29 میلیون دلار شد.

عربستان از «سعد الجبری»، مسئول اطلاعاتی سابق خود به اتهام دستبرد به اموال عمومی به ارزش 29 میلیون دلار در شهر بوستن امریکا شکایت کرد.

روزنامه بوستن گلوپ امریکا گفت مستندات دادگاه نشان می دهد واحدهای مسکونی لوکسی که در این شهر امریکا واقع شده که الجبری اقدام به اجاره دو واحد با پرداخت تقریبا ماهیانه 20 هزار دلار کرده است.

در شکایت مطرح شده آمده است که الجبری 3.5 میلیارد دلار از اموال عمومی عربستان را دزدیده است و تنها بخش کوچکی از آن را برای خرید 8 واحد مسکونی در بوستن صرف کرده است.

به نوشته این روزنامه یک قاضی فدرال با کمک کارشناسان حقوقی به زودی این شکایت را بررسی خواهد کرد.

در مقابل مسئول اطلاعاتی سابق عربستان تاکید کرد که واحدهای مسکونی را از طریق قانونی خریداری کرده و محمد بن سلمان را به هدف قرار دادن یک رقیب سیاسی تحت عنوان کارزار مبارزه با فساد متهم کرد.

یک منبع به روزنامه مذکور گفت این مسئول اطلاعاتی عربستان این واحدهای مسکونی در بوستن را از سال 2013 و زمانی که معاون «محمد بن نایف»، ولیعهد سابق عربستان بود خریداری کرده است.

در شکایت مطرح شده آمده است که شرکت های متعلق به الجبری 6.6 میلیون دلار برای خرید 5 واحد مسکونی لوکس، 4.3 میلیون دلار برای خرید آپارتمانی در یکی از هتل های معروف آن شهر در سال 2017 پرداخت کردند.

در ادامه شکایت نیز آمده است که یکی از شرکت های الجبری قراردادی به ارزش 13.75 میلیون دلار برای خرید دو واحد در طبقه 52 یک آسمان خراش در شهر وان دالتون منعقد کرده است که در مجموع ارزش مالی واحدهای خریداری شده به 25 میلیون دلار می رسد.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟