پیشنهاد نتانیاهو به گانتز برای نخست‌وزیری دوره‌ای اسرائیل

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
همزمان با نزدیک شده به پایان مهلت تشکیل دولت در اسرائیل، نتانیاهو به گانتز پیشنهاد داد تا به صورت دوره‌‌ای نخست‌وزیری اسرائیل را برعهده بگیرند و گانتز ابتدا ریاست دولت را عهده‌دار شود.

همزمان با نزدیک شدن به پایان مهلت تشکیل دولت در اسرائیل، «بنیامین نتانیاهو» به «بنی گانتز»، رهبر حزب آبی سفید پیشنهاد داد تا به صورت دوره‌‌ای نخست‌وزیری اسرائیل را برعهده بگیرند و گانتز ابتدا ریاست دولت را عهده‌دار شود.

به گزارش سایت والای اسرائیل، براساس پیشنهاد نتانیاهو، گانتز در سال نخست عمر دولت جدید، نخست‌وزیری را برعهده خواهد داشت، پس از آن، نتانیاهو دو سال متوالی ریاست دولت را عهده‌دار خواهد شد تا گانتز دوباره در سال چهارم به جایگاه نخست‌وزیری بازگردد.

رهبری حزب آبی سفید که در کارزاز انتخاباتی خود مرتب به نتانیاهو حمله کرده و از پیوستن به دولت وی، ابراز پشیمانی کرده بود، در پاسخ به پیشنهاد نتانیاهو گفت: معتقدم امکان اجرای این پیشنهاد وجود ندارد.

علیرغم اینکه دولت کنونی که شامل حرب لیکود و آبی و سفید می‌شود، بر اساس طرح تناوب نخست‌وزیری نتانیاهو و گانتز شکل گرفت اما لیکود با شانه خالی کردن از یکی از بندهای توافق که بر تصویب بودجه دولت برای سال‌های 2020 و 2021 تصریح دارد، عمدا از نخست‌وزیری گانتز جلوگیری کرد.

حزب «لیکود» با کسب ۳۳ کرسی پارلمان در صدر این رقابت انتخاباتی قرار گرفت و پس از آن نیز حزب «یش عتید» با ۱۶ کرسی قرار دارد.

این انتخابات در حالی برگزار شد که نتانیاهو از یکسو به دلیل اتهاماتی همچون فساد و سوء استفاده از قدرت بشدت مورد انتقاد مخالفانش قرار گرفته و از سوی دیگر موفقیت دولتش در راه اندازی یک کمپین سراسری برای واکسیناسیون عمومی مردم در مقابل همه‌گیری ویروس کرونا، یک برگ برندۀ درخور توجه برای او در این انتخابات به شمار می‌رود.

 

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟