لبنان خواستار تجدید نظر عربستان در موضوع ممنوعیت واردات میوه شد

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
دولت لبنان از اقداماتی برای مبارزه با عملیات قاچاق مواد مخدر از خاک این کشور و انجام تحقیقات در این باره خبر داد.

دولت لبنان از اقداماتی برای مبارزه با عملیات قاچاق مواد مخدر از خاک این کشور و انجام تحقیقات در این باره خبر داد و خواستار تجدید نظر عربستان در تصمیم خود درباره توقف واردات میوه از لبنان شد.

در پی تصمیم عربستان برای ممنوعیت واردات میوه و سبزیجات از لبنان به علت موارد مکرر کشف مواد مخدر این این محموله‌ها، روز گذشته جلسه سران امنیتی لبنان به ریاست «میشل عون»، رئیس جمهور لبنان، و با حضور «حسان دیاب»، نخست‌وزیر مستعفی، و همچنین وزرای دفاع و کشور و شهرداری‌ها و دارایی و خارجه و کشاورزی و بازرگانی و صنایع و دادستان لبنان و فرماندهان دستگاه‌های امنیتی و رئیس گمرک برگزار شد.

در پایان این جلسه تأکید شد که لبنان به تقویت روابط برادرانه با عربستان سعودی اهتمام جدی دارد و هر چیزی را که خلاف امنیت اجتماعی عربستان باشد به شدت محکوم می‌کند و مطلقا نمی‌پذیرد که خاکش معبری برای جنایت شرم‌آور قاچاق مواد مخدر باشد.

در بیانیه رسمی صادرشده پس از این جلسه، از عربستان سعودی خواسته شده در تصمیم خود درباره ممنوعیت واردات میوه و سبزیجات از لبنان تجدید نظر کند و «محمد فهمی»، وزیر کشور لبنان، مسئول هماهنگی و تماس با مقامات عربستانی برای پیگیری موضوع و اقدامات لازم برای شناسایی عاملان این اقدام شده است.

همچنین دستگاه قضائی لبنان موظف به پیگیری پرونده و محاکمه عاملان قاچاق مواد مخدر به عربستان شده اند ضمن اینکه از دستگاه‌های نظامی و امنیتی خواسته شده که هیچ‌گونه کوتاهی در مورد قاچاق مواد مخدر به‌خصوص در آنچه به سمت کشورهای شورای همکاری می‌رود نشان ندهند.

حسان دیاب، نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور در لبنان، در این جلسه تأکید کرد که لبنان به مسئولیت‌های خود در سختگیری در برخورد با قاچاق مواد مخدر عمل می‌کند و افزود که لبنان در پی داشتن بهترین روابط با عربستان و همه کشورهای عربی است.

او گفت که بدون هیچ تردیدی از اقدامات عربستان در مبارزه با مواد مخدر و تعقیب قاچاقچیان حمایت می‌کنیم و خواستار همکاری دستگاه‌های امنیتی منطقه در این باره شد.

روز شنبه عربستان سعودی ورود انواع میوه و سبزیجات لبنانی به خاک عربستان یا عبور آن از خاک این کشور را ممنوع اعلام کرد.

این تصمیم پس از آن گرفته شد که در یک محموله انار که از لبنان وارد شده بود بیش از 2 میلیون قرص مخدر آمفتامین کشف شد.

عربستان سعودی تأکید کرد که با افزایش موارد قاچاق مواد مخدر از لبنان به این کشور و در عدم اقدام جدی ازجانب حکومت لبنان برای جلوگیری از این موضوع علی‌رغم تماس‌های مکرر ازجانب عربستان، تا زمانی که دولت لبنان تضمین لازم و مورد اطمینان برای اقدامات لازم برای جلوگیری از قاچاق مواد مخدر به عربستان ندهد واردات یا عبور هرگونه محموله میوه و سبزیجات به عربستان از لبنان ممنوع است.

این بیانیه افزوده که درباره محموله‌های دیگر نیز پس از بررسی‌های لازم توسط وزارت کشور عربستان تصمیم گیری خواهد شد.

«ولید بخاری»، سفیر عربستان در لبنان تأکید کرد که مجموع مواد مخدر و قرص‌های روان‌گردانی که از لبنان به عربستان ارسال و شناسایی شده بیش از 600 میلیون قرص و صدها کیلوگرم حشیش است.

او گفت که قاچاقچیان مواد مخدر از 6 سال پیش تاکنون بیش از 600 میلیون قرص و صدها کیلوگرم حشیش از لبنان به عربستان ارسال کرده‌اند.

وی افزود که این حجم از مواد مخدر برای غرق کردن همه جهان عرب در مواد مخدر کفایت می‌کند.

کویت، بحرین، قطر، و عمان نیز از این تصمیم عربستان حمایت کرده اند.

 

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟