خط و نشان کشیدن شورای انتقالی جنوب یمن علیه دولت مستعفی: به تلاش برای تشکیل دولت مستقل ادامه می‌دهیم

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
شورای انتقالی جنوب یمن که مورد حمایت امارات قرار دارد، تهدید کرد که برای تحقق جدایی جنوب یمن از شمال و تشکیل «دولت فدرال مستقل و دارای حاکمیت کامل» تلاش خواهد کرد.

شورای انتقالی جنوب یمن که مورد حمایت امارات قرار دارد، تهدید کرد که برای تحقق جدایی جنوب یمن از شمال و تشکیل «دولت فدرال مستقل و دارای حاکمیت کامل» تلاش خواهد کرد.

شورای انتقالی جنوب یمن همچنین به شدت به دولت مستعفی عبدربه منصور تاخت و آن را به پناه دادن به تروریست‌ها و غارت منابع نفت و گاز استان‌های جنوبی متهم کرد.

«عیدروس الزبیدی»، رئیس شورای انتقالی جنوب یمن در سخنانی به مناسبت چهارمین سالگرد تاسیس این شورا گفت: ما با قدرت و ثبات در مسیر تحقق هدف‌مان که بازیابی و ایجاد کشوری مستقل و دارای حاکمیت کامل در چارچوب مرزهای پیش از سال 1990 میلادی است ادامه می‌دهیم.

شورای انتقالی جنوب یمن که متهم به مدیریت چندین کودتای مسلحانه علیه دولت عبدربه منصور است، اظهار داشت: ما حضوری تاثیرگذاری و کارساز در همه شهرها و استان‌های جنوبی یمن و نیز چندین کشور موثر در تصمیم‌گیری منطقه‌ای و بین‌المللی داریم.

الزبیدی که چند روز پیش از ابوظبی به عدن بازگشته است، ادامه داد: شورای انتقالی مورد حمایت گسترده امارات قرار دارد و تاکنون موفق شده شده حمایت چندین کشور دوست و دشمن را به دست بیاورد.

رئیس شورای انتقالی جنوب یمن همچنین به شدت به رهبران دولت مستعفی تاخت و آنها را «گروه‌هایی بحران زده» توصیف کرد.

در ماه گذشته شماری از طرفداران جدایی جنوب یمن به کاخ حکومتی معاشیق حمله کرده بودند.

علیرغم بلندپروازی‌های سیاسی شورای انتقالی جنوب یمن برای جدایی و اعلام حمایت چندین کشور منطقه‌ای و بین‌المللی از این امر، اما به نظر می رسد که این نهاد از مدیریت استان‌های جنوبی ناتوان است و بارها از دولت مستعفی خواسته تا عملکرد خود در خدمات‌رسانی، پرداخت حقوق‌ها، مبارزه با فساد و کاهش فشار مشکلات اقتصادی و معیشتی استان‌های جنوبی را بهبود بخشد.

 

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟