زندانیان سیاسی بحرینی در صف مرگ؛ سکوت مدعیان حقوق بشر

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
مدتهاست که شکنجه های جسمی و روانی سیستماتیک در زندان‌های بحرین گزارش می‌شود. در سال 2015 این زندان شاهد اعتراض گسترده زندانیان به شرایط غیرانسانی نگهداری بود

مناطق مختلف بحرین در روزهای اخیر شاهد تظاهرات مردم علیه اقدامات سرکوبگرانه رژیم ال خلیفه بویژه نسبت به زندانیان سیاسی بوده است که بنا بر گزارش‌های مختلف موازین حقوق بشری در مورد این زندانیان رعایت نمی‌شود.

این اعتراضات پس از آن صورت گرفت که منابع خبری در بحرین از شهادت عباس مال الله زندانی اندیشه (سیاسی و شیعه ) در زندان‌های رژیم آل خلیفه خبر دادند. عباس مال الله به دلیل ارائه نشدن خدمات پزشکی در زندان مرکزی «جو» به شهادت رسید.

معترضان به درخواست شیخ عیسی قاسم رهبر دینی و معنوی بحرین که در تبعید به سر می‌برد در روستاهای مالکیا ، المقشا ، سهلا جنوبی ، دیراز ، بو قوا و الدیر ، با به اهتزاز درآوردن پرچم های بحرین و سردادن شعارهای ضد رژیم، خواستار آزادی فوری زندانیان شدند. معترضین که عمدتا زنان بحرینی هستند خواستار آزادی عزیزانشان می‌باشند.

شرکت کنندگان در تظاهرات حاکم بحرین ، حمد بن عیسی آل خلیفه را مسئول ایمنی زندانیان سیاسی محبوس در زندان های پر ازدحام این کشور دانستند.

بر اساس اطلاعات درز یافته توسط نزدیکان زندانیان سیاسی، بیماری کرونا ، وضعیت زندانیان را بدتر کرده است به صورتی که در شرایط نبود امکانات بهداشتی برخی از آنها در اثر بیماری جان خود را از دست داده اند.

مقامات بحرین هفته گذشته گفتند که سه نفر در زندان جو به ویروس کووید آلوده شده‌اند. اما طبق اعلام انستیتوی حقوق و دموکراسی بحرین مستقر در لندن (BIRD) ده ها مورد آلودگی در بین زندانیان وجود داشته است

شرایط در زندان اصلی کشور «جو» (Jau) بسیار وحشتناک توصیف شده استاین زندان میزبان جمع پرتراکمی از زندانیان سیاسی است که محکومیت های طولانی دارند و بسیاری از آنها شکنجه شده اند.  زندان جو با ظرفیت رسمی 1201 ، اکنون تخمین زده می‌شود که 2700 زندانی را در خود جای داده است.

زندانیان در سلول‌های کوچک نگهداری و از ضرب و شتم مداوم توسط نگهبانان شکایت دارندمدتهاست که شکنجه های جسمی و روانی سیستماتیک در زندان‌های بحرین گزارش می‌شود. در سال 2015 این زندان شاهد اعتراض گسترده زندانیان به شرایط غیرانسانی نگهداری بود.

پس از اعتراضات گسترده مردمی، مقامات بحرینی که از شعله ور شدن آتش اعتراضات به هراس افتاده اند اعلام کردند که شیوع کرونا در زندان جو کنترل شده و همه موارد مثبت ابتلا مورد درمان قرار گرفته‌اند و تمامی زندانیانی که درخواست واکسن کرده بودند، واکسن دریافت کرده‌اند.

دولت اعلام کرده است که به بیش از 100 زندانی اجازه می دهد تا بخشی از مدت زندان خود را در خارج از زندان سپری کنند. دادستانی عمومی در بیانیه ای گفت که 126 زندانی باقی مانده مدت مجازات حبس خود را در خارج از زندان و تحت نظارت الکترونیکی می‌توانند بگذرانند.

دیکتاتوری بحرین، با حمایت دولت های پی در پی ایالات متحده ، در دهه گذشته سرکوب خود علیه مخالفان و اعتراضات مسالمت آمیز مردمی را افزایش داده استمدافعان برجسته حقوق بشر و رهبران مخالفان سیاسی در تبعید یا زندانی هستندهیچ رسانه مستقلی در کشور وجود ندارد و فقط گروه‌های سیاسی طرفدار دولت مجاز به فعالیت هستند و دفاتر سازمان‌های بین المللی حقوق بشر همگی ممنوع الفعالیت هستند.

شیخ علی سلمان رهبر جریان الوفاق و عبدالهادی الخواجه ، مدافع برجسته حقوق بشر، از جمله سرشناس‌ترین چهره های سیاسی در بند هستند که با احکام ناعادلان در جریان تشکیل دادگاه‌های غیرشفاف به حبس ابد محکوم شده‌اند. اخیراً​ 10 سازمان حقوق بشر از سراسر جهان خواستار آزادی بدون قید و شرط و فوری عبدالهادی شده‌اند.

 

 

عبدالهادی الخواجه بارها در اعتراض به بازداشت غیرقانونی خود دست به اعتصاب غذا زده و در طی ده سال گذشته وضعیت سلامتی وی به طرز چشمگیری وخیم شده استخانواده عبدالهادی به طور فزاینده ای نگران سلامتی او در زندان هستند.

تظاهرات گسترده ای برای حقوق بشر و دموکراسی در بحرین در سال 2011 با خشونت سرکوب شد ، اما هرگز به طور کامل متوقف نشد. در حالی که برخی از اعضای پارلمان‌های اروپا و آمریکا در مورد سوابق حقوق بشری بحرین ابراز نگرانی می‌کنند ، اما دولت‌های غربی در یک دهه گذشته به حمایت از کامل رژیم دیکتاتوری بحرین برای سرکوب مخالفان پرداخته‌اند. حتی در گزارش حقوق بشری آماده شده توسط وزارت امور خارجه آمریکا در ماه گذشته با وجود نادیده گرفتن بخش زیادی از واقعیات اما تأیید شده بود که در بحرین، مصونیت نیروهای امنیتی از پاسخگویی و مجازات در قبال شکنجه زندانیان و سرکوب مخالفان به طور گسترده وجود دارد.

 

 

 

منبع:http://alwaght.net

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟