نتانیاهو: نمی‌گذاریم ایران به سلاح اتمی برسد، حتی به قیمت تنش با آمریکا

 
در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید

نخست‌وزیر اسرائیل روز سه‌شنبه، تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای را بزرگ‌ترین تهدید علیه موجودیت اسرائیل معرفی کرد و گفت که کشورش هرگز اجازه نخواهد داد تهران به سلاح اتمی دست یابد؛ حتی اگر به قیمت تنش با ایالات متحده تمام شود.

بنیامین نتانیاهو در مراسم تودیع یوسی کوهن، رئیس سابق دستگاه اطلاعاتی اسرائیل، موساد و معارفه دیوید بارنئا، رئیس جدید آن، گفت: «بزرگ‌ترین تهدید علیه ما، تهدید موجودیتی از طرف ایران است که تلاش می‌کند خود را به سلاح‌های هسته‌ای مجهز کند.»

 

وی در ادامه با اشاره به گفت‌وگوی اخیر خود با رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: «این را به دوست ۴۰ ساله خودم، جو بایدن، هم گفتم که با توافق یا بدون توافق، ما هر آنچه در توانمان باشد برای جلوگیری از مجهز شدن ایران به سلاح‌های هسته‌ای انجام خواهیم داد.»

نخست‌وزیر اسرائیل اضافه کرد: «اگر لازم شود بین تنش با دوست فوق‌العاده‌مان ایالات متحده و برطرف کردن یک تهدید موجودیتی علیه خود یکی را انتخاب کنیم -که البته امیدوارم این اتفاق رخ ندهد- گزینه ما، برطرف کردن تهدید موجودیتی خواهد بود.»

بنیامین نتانیاهو از مخالفان سرسخت توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ قدرت‌های جهانی با ایران است و نگرانی خود از تلاش دولت بایدن برای بازگرداندن واشینگتن به آن توافق را پنهان نکرده و آشکارا گفته است که اگر لازم باشد، اسرائیل به اقدامی یک جانبه دست خواهد زد.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود به سرقت اسناد هسته‌ای ایران که در سال ۲۰۱۹ به اطلاع عموم رساند، اشاره کرد و با بیان این که آن عملیات «از پرافتخارترین دستاوردهای موساد در تمام تاریخ» بوده است، ادامه عملیات پنهانی علیه جمهوری اسلامی را خواستار شد.

علاوه بر سرقت اسناد هسته‌ای، در سال‌های اخیر در برخی تاسیسات هسته‌ای و صنعتی ایران حوادثی رخ داده است که مسئولان جمهوری اسلامی آن‌ها را خرابکاری یا اقدامات تروریستی خوانده و اسرائیل را به عنوان متهم معرفی کرده‌اند؛ اتهامی که اسرائیل رد نکرده است. چند تن از عوامل کلیدی برنامه هسته‌ای و موشکی ایران نیز تاکنون ترور شده‌اند. محسن فخری‌زاده آخرین موردی بود که سال گذشته ترور شد و در پی آن، توانایی نهادهای اطلاعاتی ایران و سپاه پاسداران در حفاظت از اشخاص و مراکز کلیدی کشور به شدت زیر سوال رفت.

 

 

منبع:https://www.independentpersian.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟