تاثیر شدید برگزیت بر اقتصاد انگلیس

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
نتایج مطالعات جدید مرکز افکارسنجی نیوفایننشال حاکی از آن است که برگزیت بیش از چهارصد شرکت و موسسه مالی انگلیسی را مجبور کرده است فعالیت ها، نیروهای کار و میلیاردها پوند سرمایه خود را به مراکز مالی دیگر در مناطق دیگر اتحادیه اروپا منتقل کنند.

در گزارش این تحقیق آمده است: ما معتقدیم که این آمار و ارقام کمتر از میزان واقعی است و انتظار داریم که با گذشت زمان این ارقام نیز افزایش یابد، زیرا هنوز همه پیامدهای برگزیت نمایان نشده است.

در توافق نامه‌ای که انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا با این اتحادیه امضا کرده و از ژانویه گذشته به اجرا درآمده است، خدمات مالی گنجانده نشده است و دولت انگلیس دسترسی مستقیم کمی به بازارهای مالی خود به اتحادیه اروپا داده است.

بعید به نظر می‌رسد که دسترسی به بازارهای مالی انگلیس در آینده ایجاد شود به همین علت اصلا دور از ذهن نیست که صنعت خدمات مالی خسارات سنگینی بابت برگزیت متحمل شود.

نتایج همین تحقیق نشان می‌دهد که نزدیک به هفت هزار و ۴۰۰ فرصت شغلی تحت تاثیر برگزیت از انگلیس خارج شده اند، اما ظاهرا امور مربوط به این جابجایی‌ها به علت محدودیت‌های سفر که برای مقابله با همه گیری کووید ۱۹ به اجرا گذاشته شده، با تاخیرهایی همراه شده است.

 

 

منبع:https://www.tahlilbazaar.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟