ارتش افغانستان آماده حمله علیه طالبان می‌شود

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید

ارتش افغانستان برای حمله‌ای گسترده علیه طالبان در شمال کشور آماده می‌شود. تاجیکستان نیز ۲۰ هزار سرباز ذخیره را عازم مرز خود با افغانستان کرد. روسیه از گسترش بی‌ثباتی در افغانستان ابراز نگرانی کرده است.

ارتش افغانستان خود را آماده حمله به مواضع طالبان در شمال این کشور می‌کند. هدف نظامیان افغان بازپس‌گیری مناطقی است که به‌تازگی طالبان در آن پیشروی کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سخنگوی وزارت دفاع افغانستان روز سه‌شنبه ۵ تیر (۶ ژوئیه) گفت: «آماده‌ایم دست به حمله‌ای بزرگ بزنیم تا سرزمین‌هایی که به اشغال دشمن درآمده‌اند را پس‌ بگیریم.»

طبق گزارش‌های رسیده صدها سرباز ارتش افغانستان اکنون آماده می‌شوند مناطق تحت تصرف طالبان از جمله تخار و بدخشان در شمال کشور را از تصرف طالبان خارج کنند. 

طالبان مدتی است که در حال پیشروی و تسخیر ولسوالی‌ها در خاک افغانستان است. به تازگی صدها سرباز افغان پس از درگیری با نیروهای طالبان به تاجیکستان گریختند.

بنا بر بیانیه کمیته‌ امنیت ملی تاجیکستان، یکشنبه شب (پنجم ژوئیه) ۱۰۳۷ سرباز افغانستان “برای نجات جان خود” از مرز گذشته و وارد تاجیکستان شده‌اند.

افغانستان و تاجیکستان بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز مشترک دارند. تاجیکستان از حضور دوباره طالبان در مرزهای خود احساس امنیت نمی‌کند.  وزارت دفاع این کشور اعلام کرد نیروهای مسلح این کشور در مرز با افغانستان در حالت آماده‌باش هستند.

امامعلی رحمان، رئیس جمهوری تاجیکستان دوشنبه‌شب دستور اعزام ۲۰ هزار نظامی ذخیره برای تقویت مرز این کشور با افغانستان را صادر کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه نیز درباره آخرین تحولات افغانستان با امامعلی رحمان، همتای تاجیکستانی خود  تلفنی گفت‌وگو کرد.

پوتین به همتای تاجیکستانی خود گفت که روسیه آماده است در چارچوب سازمان پیمان امنیت جمعی به تاجیکستان کمک کند.

دمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین هم در ارتباط با حملات طالبان گفت، روسیه از گسترش بی‌ثباتی در افغانستان پس از خروج نیروهای نظامی آمریکا و متحدانش به شدت نگران است. 

 

 

 

منبع:https://www.dw.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟