طوفان در دولت هند؛ ۱۲ وزیر کناره‌گیری کردند یا برکنار شدند

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید

سیاست‌های نادرست در عرصه مقابله با ویروس کرونا و سویه جدید آن به بهای پست وزارت هارش واردان، وزیر بهداشت هند تمام شد. این در حالی است که ۱۱ وزیر دیگر کابینه نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند نیز ناگزیر به استعفا شده‌اند.

تحولی کم‌سابقه در ساختار سیاسی دولت هند؛ کناره‌گیری و برکناری ۱۲ وزیر از کابینه این کشور. از دگرگونی بنیادین دولت در هند سخن می‌رود. نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند بر آن است تا ساختار سیاسی دولت خود را تغییر دهد.

قرار است ۴۰ وزیر کابینه هند در آینده نزدیک از پست‌های خود در دولت نارندرا مودی کنار گذاشته شوند. شورای وزیران دولت هند از ۵۲ وزیر تشکیل شده است. بنابراین حدود ۸۰ درصد کابینه دستخوش تغییر خواهد شد.

نخست‌وزیر هند، نارندرا مودی و تغییر ترکیب کابینه

افزون بر آن، نارندرا مودی تصمیم دارد تعداد وزیران این کشور را به ۸۲ نفر افزایش دهد. مودی هدف از اجرای این سیاست را افزایش شمار کارشناسان و متخصصان در ترکیب سیاسی دولت خود اعلام کرده است.

کرونا و وزیر بهداشت

انتقاد از عملکرد هارش وارادان، وزیر بهداشت هند در رابطه با شیوع گسترده کرونا در دو ماه آوریل و مه افزایش یافته بود.

هند در فاصله زمانی بین آوریل و ژوئن با موج دوم کرونا روبرو بود. دامنه شیوع این ویروس به حدی بود که در برخی از روزها بیش از ۴۰۰ هزار مورد جدید ابتلا ثبت می‌شد.

فوتی‌های کرونایی نیز در برخی از روزها به بیش از ۴۰۰۰ نفر افزایش یافته بود. بر اساس آمار رسمی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت تا کنون بیش از ۴۰۰ هزار نفر در هند به علت ابتلا به بیماری کووید-۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

به‌رغم آنکه هند امر واکسیناسیون را در ماه ژانویه سال جاری آغاز کرده بود، اما گفته می‌شود تنها پنج درصد از جمعیت یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفری این کشور به طور کامل واکسینه شده‌اند.

از بین سایر وزیرانی که ناگزیر به ترک وزارتخانه خود شده‌اند، می‌توان به راوی شانکار پراساد، وزیر دادگستری و فناوری اطلاعات اشاره کرد.

وزارتخانه او از شرکت‌های عرضه‌کننده خدمات کامپیوتری و شبکه‌های آنلاین درخواست کرده بود اطلاعات مربوط به افرادی که در این شبکه‌ها مطالبی را پست می‌کنند، به مقامات آن وزارتخانه تحویل دهند. همین موضوع انتقادهای گسترده‌ای علیه او را به همراه داشت.

 
 
منبع:https://www.dw.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟