نگاه رسانه های اسرائیلی به تماس تلفنی اردوغان و هرزوگ

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
یک روز پس از گفتگوی 40 دقیقه ای رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه با همتای اسرائیلی خود اگرچه این مساله چندان بازتاب بالایی در رسانه های ترکیه به همراه نداشت اما در رسانه های صهیونیستی موضوع بررسی ها و تحلیل های مختلفی شد.

به گزارش روزنامه جمهوریت ترکیه، روزنامه اسرائیلی یینت موضوع اصلی گفتگوهای دو طرف را مساله راه حل دو دولت برای مساله فلسطین دانست. اما با این وجود ظرفیت های بالای همکاری در حوزه انرژی، توریسم و تکنولوژی موضوعات قابل توجه در آینده همکاری های دو دولت است.
این روزنامه تاکید کرده است که در دوره نتانیاهو به رغم اختلافاتی که بین آنکارا و تل آویو وجود داشت اما همکاری های دو طرف از سطح همکاری اقتصادی بالاتر رفته و وارد حوزه های امنیتی نیز شد.
کارشناسای که با این روزنامه مصاحبه کرده اند معتقدند که ترکیه در تلاش است تا با بهبود روابط خود با اسرائیل جایگاه خود در کاخ سفید را بهبود بخشد.
روزنامه هاآرتص نیز با اشاره به تماس های پیسین هرزوگ با محمود عباس و عبدالله (پادشاه اردن)، صحبت با اردوغان را سومین تماس دیپلماتیک رئیس جمهور این رژیم دانسته به لزوم تداوم گفتگوها برای حق مشکلات فیمابین و نقش رکیه در مساله فلسطین تاکید کرد.
روزنامه اورشلیم پست نیز نفر بعدی ای که با اردوغان صحبت خواهد کرد را نخست وزیر رژیم، بنت دانست. این روزنامه معتقد است که ترکیه پس از آمدن بایدن درصدد است تا روابط خود با اسرائیل را بهبود بخشد و در این راستا اقدام به اعزام سفیر به رژیم کرد.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟