فرستاده آمریکا: انصارالله را به عنوان یک طرف قانونی در یمن به رسمیت می‌شناسیم

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
شورای ملی روابط آمریکا و کشورهای عربی روز گذشته وبیناری با حضور چند عضو این شورا و نیز نمایندگان آمریکا و سازمان ملل در امور بشر دوستانه مربوط به یمن و همچنین تیموثی لندرکینگ فرستاده ویژه آمریکا در امور یمن، برگزار کرد.

در این وبینار که با موضوع ” تمرکز بر بحران بشردوستانه در یمن ” برگزار گردید، حاضرین با اشاره به بحران انسانی در یمن از جامعه بین المللی ، به ویژه کشورهای منطقه خواستند تا به تعهدات خود در مورد افزایش بودجه کمک های بشردوستانه به یمن، عمل کنند.دیوید گرسلی هماهنگ کننده کمکهای بشردوستانه سازمان ملل در یمن گفت که دولت ها هنوز به تعهدات خود در سال جاری که مجموعا 2.1 میلیارد دلار است، عمل نکرده اند.وی همچنین گفت که سازمان های بشردوستانه برای ارسال کمک به حدود 6 میلیون یمنی مشکل دارند.

 در بخش پایانی این وبینار لندرکینگ در پاسخ به سوال یکی از شرکت کنندگان در مورد انصارالله گفت: تجربه من از انصارالله این است که آنها در مورد تعهد به صلح در یمن صحبت کرده اند… ما همچنان به تعامل با آنها ادامه می دهیم.
ایالات متحده آنها را به عنوان یک بازیگر قانونی می شناسد، ما آنها را به عنوان گروهی که دستاوردهای قابل توجهی به دست آورده اند می شناسیم. هیچ کس نمی تواند آنها را دور یا خارج از درگیری تصور کند، بنابراین باید با واقعیت های موجود در زمین کنار بیاییم.

 اگرچه عبارت بازیگر قانونی در ادبیات آمریکایی ها تا کنون سابقه نداشته است اما به نظر می رسد این اعتراف به مشروعیت صرفا یک بیان شفاهی در یک وبینار بوده و دلالت بر غیر قابل حذف بودن انصارالله در معادلات یمن دارد و تا به صورت رسمی و در غالب یک بیانیه از طرف آمریکا اعلام نشود نمی توان آن را به عنوان قبول مشروعیت انصارالله توسط آمریکایی‌ها تلقی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟