لاوروف: مسکو به مسابقه تسلیحاتی کشیده نخواهد شد

 
در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
 وزیر خارجه روسیه می گوید با وجود اینکه غرب می کوشد محیط پیرامونی روسیه را بی ثبات کند، مسکو به مسابقه تسلیحاتی تن نخواهد کرد.

به گزارش الجزیره، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه می گوید غرب می کوشد تا مسکو را با بی ثباتی احاطه کند و دادن هر گونه امتیاز از طرف ما را نشانه ضعف می داند. مسکو به مسابقه تسلیحاتی کشیده نخواهد شد.

اظهارات لاوروف در حالی است که وزارت دفاع روسیه در تاریخ ۱۹ جولای از آزمایش موفقیت‌آمیز موشک مافوق صوت زیرکان از عرشه شناور «گورشکوف» خبر داد.

در واکنش به این آزمایش موشکی، «جان کربی» سخنگوی پنتاگون مدعی شد که موشک‌های مافوق صوت تولید این کشور می‌توانند منجر به ایجاد بی ثباتی و تحمیل خطراتی جدی شوند چرا که این موشک‌ها قادر به حمل کلاهک‌های هسته‌ای هستند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین هم در واکنش به این ادعا اعلام کرد: ساخت موشک‌های مافوق صوت روسیه در حقیقت پاسخی در برابر خطرات استراتژیک ایجاد شده از سوی آمریکا و ناتو و همچنین در راستای لزوم حصول اطمینان از امنیت ملی روسیه در برابر استقرار موشک‌های بالستیک آمریکا در رومانی و دیگر کشورهای نزدیک به مرز روسیه است.

وی افزود: اگر به یاد داشته باشید، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بارها گفته است که متأسفانه ما طی دهه‌های گذشته و حتی طی یک دوره طولانی‌تر، شاهد از بین رفتن تدریجی کل سیستم مستند امنیت استراتژیک بوده‌ایم.

سخنگوی کاخ کرملین در ادامه افزود: ما با اقدامات خاصی از سوی ایالات متحده و ناتو روبرو شده‌ایم که در واقع توازن موجود را مختل کرده است.

 

 

منبع:http://www.russiaviewer.ru/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟