توافق امارات با شرکت های اسرائیلی برای اهداف جاسوسی

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
خبرنگار «جرزالیم پست» در گزارشی به موضوع برگزاری یک نمایشگاه در امارات متحده عربی با حضور شرکت‌های صهیونیستی پرداخته است.

گیل هافمن، خبرنگار بخش سیاسی «جرزالیم پست» در گزارشی به موضوع برگزاری یک نمایشگاه در امارات متحده عربی با حضور شرکت‌های صهیونیستی پرداخته و در آن اذعان کرده که یک شرکت اسرائیلی از دستبندهای ردیابی الکترونیکی برای انجام تدابیر امنیتی علیه مسلمانان استفاده می‌کند.

این گزارشگر نشریه جرزالیم پست، یادداشت خود را از ملاقاتش با «اوردان ترابلسی» مسئول شرکت اسرائیلی «سوپرکام» شروع می‌کند و درباره این شرکت می‌گوید: شرکت سوپرکام در زمینه ردیابی‌های هویتی به روش سنتی و دیجیتال فعال است و محصولات این شرکت در حوزه‌های امنیتی و شناسایی پیشرفته برای دولت‌ها و سازمان خصوصی و دولتی کاربرد دارد.

به گفته هافمن، در جلسه او با مسئول شرکت سوپرکام درباره جنبه‌های اقتصادی توافق عادی سازی با کشورهای عربی موسوم به توافق ابراهیم و فرصت‌های پیش آمده برای بخش خصوصی اسرائیل بحث و تبادل نظر صورت گرفته است.

هافمن در ادامه گفت: همان طور که انتظار می‌رفت، با توجه به توافق ابراهیم، مرحله جدیدی از روابط پیش رو است. شرکت ترابلسی اعلام کرد که با وزارت اقتصاد امارات درجهت تأمین امنیت یک نمایشگاه پیش رو در این کشور به توافق رسیده است. نمایشگاهی که بزرگترین نمایشگاه در سطح بین الملل است و با حضور ۱۹۱ کشور در اکتبر ۲۰۲۱ آغاز می‌شود و تا پایان مارس ۲۰۲۲ ادامه خواهد داشت.

آن گونه که در این یادداشت به نقل از ترابلسی رئیس شرکت سوپرکام گفته شده، براساس توافق با وزارت اقتصاد امارات، قرار است همه افرادی که از کشورهای آفریقای جنوبی، الجزایر، نیجریه، لیبی، تونس، مصر، اردن، مصر، سوریه، لبنان، ترکیه، ایران، پاکستان، افغانستان، هند و اندونزی برای شرکت در نمایشگاه پیش رو وارد امارات متحده عربی می‌شوند، موظف به استفاده از دستبندهای نظارتی و الکترونیکی شرکت سوپرکام باشند. این اقدام جهت اطمینان خاطر از اقدامات امنیتی عنوان شده است.

در این گزارش، مسئول شرکت سوپرکام گفته است که دستبندهای الکترونیکی تعبیه شده برای نمایشگاه امارات متحده عربی از طریق اتصال به تلفن‌های همراه و با استفاده از فناوری بلوتوث و جی پی اس مکان استفاده کنندگان را کنترل می‌کند. به ادعای مسئول شرکت سوپرکام، این اقدامات جهت به حداقل رساندن اقدامات مجرمانه، جاسوسی، تروریستی و خرابکاری صورت خواهد گرفت.

نکته قابل توجه در این گزارش آنجاست که شرکت اسرائیلی اعلام کرده در جریان مذاکره با وزیراقتصاد امارات توافق شده که مقامات اماراتی اطلاعات مسافرانی را که قرار است از دستبندهای الکترونیکی استفاده کنند به این شرکت ارائه دهند و این تجهیزات در هتل‌های محل اقامت اتباع کشورهای یاد شده نیز نصب خواهد شد.

در پایان این گزارش، همچنین شرکت اسرائیلی سوپرکام توافق خود برای اجرای طرح امنیتی در نمایشگاه امارات را دستاورد بزرگی برای این شرکت می‌داند که هم باعث جلب توجه دیگر کشورها و شرکت‌های بین المللی خواهد شد و هم به قول ترابلسی، این همکاری فصل جدیدی از همکاری با امارات متحده عربی برای سایر شرکت‌های اسرائیلی خواهد بود.

مسئول شرکت سوپرکام همچنین مدعی شده که در امارات خلأ امنیتی بسیاری وجود دارد و این شرایط موقعیت مناسبی برای شرکت‌های اسرائیلی است تا به قول ترابلسی این خلأ امنیتی را در امارات پرکنند.

 

 

منبع:http://alwaght.net

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟