وزیر امور خارجه عربستان ریاست هیات سعودی در نشست بغداد را برعهده خواهد داشت

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
منابع دیپلماتیک در ریاض تاکید کردند وزیر امور خارجه سعودی ریاست هیات این کشور در نشست بغداد را به نیابت از پادشاه سعودی برعهده خواهد داشت.

 منابع دیپلماتیک در ریاض تاکید کردند «فیصل بن فرحان»، وزیر امور خارجه سعودی ریاست هیات این کشور در نشست بغداد را به نیابت از پادشاه سعودی برعهده خواهد داشت.

منابع مذکور در گفت‌وگو با خبرگزاری آلمان تصریح کردند: شماری از مسئولان بلندپایه سعودی، بن فرحان را در سفر به بغداد همراهی خواهند کرد.

عراق طی روزهای گذشته دعوت‌نامه‌های رسمی به عربستان، ترکیه، مصر، اردن، کویت، ایران و قطر برای حضور در کنفرانس بغداد تحویل داده است. همچنین کشورهای فرانسه، امریکا، روسیه و ژاپن نیز در این کنفرانس حضور خواهند داشت.

تاکنون حضور «ایمانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه، «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر، ملک عبدالله دوم پادشاه اردن و «شیخ صباح خالد الحمد الصباح»، نخست‌وزیر کویت در نشست بغداد قطعی شده است.

سفیر روسیه در عراق نیز نمایندگی این کشور در نشست بغداد را برعهده خواهد داشت اما سطح مشارکت بقیه کشورهای دریافت‌کننده دعوتنامه نظیر ترکیه، ایران، قطر و امارات هنوز مشخص نشده است.

هدف از برگزاری این نشست کاهش سطح تنش‌ها در منطقه و تمرکز بر تلاش‌ها برای مبارزه با داعش و نیز تقویت مناسبات اقتصادی عراق با کشورهای همسایه و انجام سرمایه‌گذاری‌ها و مشارکت در ایجاد پروژه‌های اقتصادی و خدماتی در مناطق آسیب دیده از جنگ با داعش است.

 

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟