اقدامات خطرناک و غیرقانونی پ ک ک در اقلیم کردستان از کاشت مین تا گرفتن باج و خراج

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
یکی از مقامات محلی اقلیم کردستان عراق اظهار داشت پ ک ک علاوه بر کاشت مین در جاده‌ها، اقدام به تحمیل خراج و مالیات بر ساکنان مناطق تحت کنترل خود در اقلیم کردستان کرده است.

یکی از مسئولان محلی اقلیم کردستان عراق اظهار داشت پ ک ک از ساکنان مناطق تحت کنترل خود در اقلیم کردستان باج و خراج می‌گیرد.

«احسان چلبی»، فرماندار منطقه سیدکان در اقلیم کردستان گفت: حضور عناصر گروه تروریستی پ ک ک در اقلیم کردستان اخیرا منجر به درگیری‌هایی شدند که در جریان آن دو غیر نظامی جان باختند.

چلبی افزود: حضور پ ک ک در اقلیم به تخلیه 118 روستا از مجموع 264 روستا تنها در منطقه سیدکان واقع در شمال شرق استان اربیل منجر شده است.

وی گفت: عناصر مسلح پ ک ک اقدام به کاشت مین در مسیرهای عمومی می‌کنند که تهدیدی خطرناک برای زندگی ساکنان محلی است و مانع از رفت و آمد آزاد بی خطر آنها می شود، عناصر پ ک ک همچنین باج و خراج و مالیات‌هایی بر کشاورزان و دامداران تحمیل کرده اند.

در همین ارتباط، «سربست صبری»، فرماندار منطقه کاسی ماسی در استان مرزی دهوک تاکید کرد: آمارهای اولیه نشان می دهد خسارت‌های پ ک ک فقط در 3 روستا به دو میلیارد دینار عراق معادل 1.3 میلیون دلار می رسد و درگیری‌ها میان این گروه و ارتش ترکیه از دو ماه پیش به شدت در جریان است.

وی ادامه داد: این درگیری ها در نزدیکی روستاها در جریان است و برخی شهروندان ناچار هستند شبانه برای پرهیز از بروز مشکل، مزارع و باغات خود را آبیاری کنند.

فرماندار کاسی ماسی با بیان اینکه حضور پ ک ک در این منطقه به ارتش ترکیه این بهانه را می دهد که برای مبارزه با این گروه تروریستی در شمال عراق نیرو نگه دارد، تاکید کرد: وجود پ ک ک دردسری امنیتی و معضل اقتصادی بزرگی برای اقلیم کردستان عراق است که تاکنون به تخریب و آوارگی بسیاری از روستاها و فرار سرمایه‌گذاران منجر شده است.

وی با اشاره به اینکه پ ک ک تنها به این موارد بسنده نکرده و اخیرا آتش تسلیحات خود را مستقیما به سمت نیروهای پیشمرگه نشانه گرفته است، اظهار داشت: مقامات اقلیم کردستان به این باور راسخ رسیده اند که پ ک ک باید هر چه زودتر از اقلیم کردستان خارج شود و فعالیت‌هایش را به دور از اقلیم انتقال دهد.

 

 

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟