فرانسه در موصل کنسولگری افتتاح می کند

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
رئیس جمهور فرانسه در جریان سفر به نینوا و دیدار با جمعی از روحانیون مسیحی از قصد دولت فرانسه برای افتتاح کنسولگری در موصل خبر داد.

«امانوئل مکرون»، رئیس جمهور فرانسه که برای شرکت در کنفرانس بغداد به عراق سفر کرده امروز به نینوا رفت و از قصد کشورش برای افتتاح کنسولگری در موصل خبر داد.

وی در دیدار با جمعی از روحانیون مسیحی در کلیسای الساعه در موصل گفت: از نیروهای عراقی برای مقابله با داعش تشکر می کنم؛ آنها ابتدا از خاک خود دفاع کردند و سپس جامعه بین المللی به صحنه آمد.

مکرون با اشاره به نقش فرانسه در جنگ علیه ترورسم در فرانسه اظهار داشت: ما برای بازسازی موصل در اسرع وقت تلاش می کنیم و پروژه هایی از جمله افتتاح کنسولگری فرانسه در موصل داریم و با مقامات عراق برای بازگرداندن آوارگان به سرزمینشان اقدام می کنیم.

رئیس جمهور فرانسه یکی از دلایل عدم امکان بازگشت آوارگان به سرزمینشان را بدی وضعیت خدماتی موصل دانست و گفت: هزاران ایزدی منازل خود را ترک کرده و به علت حمله داعش آواره شدند و اکنون نیز به علت حملات ترکیه به آن منطقه علاوه بر برخی موانع دیگر، نمی توانند به سنجار بازگردند.

مکرون در ادامه تصریح کرد که فرانسه مایل به افتتاح کنسولگری و مدرسه در موصل است و در این راستا 60 میلیون دلار کمک کرده است.

وی با اشاره به اینکه فرانسه نقش موثری در زمینه آموزش ایفا می کند، گفت که افتتاح کنسولگری و مدرسه در موصل بسیار مهم است.

 

 

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟