«ترکی الفیصل»؛ مامور گفت‌وگوی سعودی ها با طالبان

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
یک وب سایت فرانسوی نوشت که عربستان در تلاش برای گفت‌وگو با طالبان به منظور مقابله با نفوذ ایران در افغانستان از «ترکی فیصل»، چهره اطلاعاتی سعودی بهره‌ می‌برد.

عربستان در تلاش برای گفت‌وگو با طالبان به منظور مقابله با نفوذ ایران در افغانستان از «ترکی فیصل»، چهره اطلاعاتی سعودی بهره‌ می‌برد.

وب سایت فرانسوی «اینتلیجنس آنلاین» متخصص در امور امنیتی در گزارشی نوشت: عربستان برای تسهیل گفت‌وگوهای خود با رهبران طالبان به کمک پاکستان تکیه کرده است؛ کشوری که با عربستان ائتلاف راهبردی دارد و اخیرا «عمران خان»، نخست‌وزیر پاکستان در 7 ماه مه گذشته به ریاض سفر کرد و در پی آن، «فیصل بن فرحان»، وزیر امور خارجه سعودی در 27 ژوئیه با اسلام آباد سفر کرد.

اینتلیجنس آنلاین در ادامه افزود: مسئولان سعودی و پاکستانی در گفت‌وگوهای خود به میانجیگری «فایز احمد»، رئیس دستگاه اطلاعاتی پاکستانی برای مذاکرات عربستان با طالبان پرداختند.

نقش جدید ترکی الفیصل

این سایت فرانسوی نوشت: ماموریت‌دهی به ترکی القیصل برای تجدید ارتباط با رهبران طالبان به تجربه وی در تعامل با این گروه پیش از حمله ایالات متحده امریکا به افغانستان در سال 2001 میلادی باز می گردد.

به گزارش اینتلیجنس آنلاین، ترکی الفیصل اخیرا با ملا محمد یعقوب از رهبران طالبان و فرزند ملا عمر، موسس طالبان دیدار و گفت‌وگو کرده است.

الفیصل همچنین در دوحه با ملا عبدالغنی برادر که با امریکا مشغول مذاکره بود، گفت‌وگو کرده است.

عربستان پیشتر نخستین کشوری بود که امارت اسلامی طالبان بر افغانستان را به رسمیت شناخت.

 

 

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟