الشرق الاوسط: نشست سران مصر و اردن و فلسطین قرار بود با حضور «نفتالی بنت» برگزار شود

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
نشست سران مصر و اردن و فلسطین
در نشست سه جانبه مصر و اردن و فلسطین توافق بر سر متحد عربی در قبال توقف مذاکرات صلح میان فلسطین و اسرائیل و تماس با امریکا در این باره بررسی خواهد شد.

یک مقام اردنی خبر داد که نشست سران مصر و اردن و فلسطین که قرار است فردا (پنج‌شنبه) در قاهره برگزار شود به هماهنگی مواضع در آستانه نشست مجمع عمومی سازمان ملل مربوط می‌شود.

به گزارش «الشرق الاوسط» در این نشست که فردا با حضور پادشاه اردن و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی و رئیس جمهوری مصر برگزار خواهد شد، «رسیدن به موضع متحد عربی در قبال توقف مذاکرات صلح میان فلسطین و اسرائیل و تماس با امریکا در این باره» بررسی خواهد شد.

این گزارش تأکید کرده که این دیدار و همچنین دیدار چند روز پیش رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی با وزیر دفاع اسرائیل نتیجه مذاکرات سفر دو هفته پیش «ویلیام برنز»، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی امریکا، به منطقه بوده است.

یک منبع مصری نیز تأکید کرد که این نشست قرار بود چهارجانبه و با حضور «نفتالی بنت»، نخست‌وزیر اسرائیل، و در شرم‌الشیخ برگزار شود اما بعدا توافق شد که نشست سه‌جانبه باشد تا طرف عربی پیش از آغاز هرگونه مذاکره با امریکا و اسرائیل به موضع یکپارچه برسند.

روز گذشته «محمد اشتیه»، نخست‌وزیر فلسطین، گفت که هدف از نشست سران فلسطین و مصر و اردن در قاهره واداشتن امریکا به عمل به وعده‌هایش درباره راه حل دو کشوری است.

او گفت که عمل به این وعده اقداماتی عملی را لازم می‌آورد که مهم‌ترین آنها توقف سیاست شهرک‌سازی در مناطق اشغالی به خصوص استان قدس و آغاز روند سیاسی‌ای است که به پایان اشغالگری و برقراری کشور مستقل فلسطین و بازگشت آوارگان بینجامد.

اشتیه افزود که مسئله فلسطینیان پایان اشغالگری است نه بهبود معیشت فلسطینیان در سایه اشغالگری اسرائیل.

 

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟