انتشار گزارش هایی از تشکیل دولت طالبان در افغانستان

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
گزارش هایی از انتصابات و تقسیم مسئولیت ها در افغانستان از سوی طالبان منتشر شده است.

خبرگزاری نووستی به نقل از منبع عالی رتبه طالبان اسامی برخی رهبران این جنبش که پست‌های محوری در دولت آینده طالبان خواهند داشت، فاش کرد.

این منبع به خبرگزاری نووستی گفت، ملاعبدالغنی برادر آخوند به عنوان وزیر خارجه منصوب شده در حالی‌که ملا یعقوب آخوند (زاده) پسر موسس جنبش طالبان به عنوان وزیر دفاع منصوب شده است.

به گفته این منبع، خلیفه حقانی، پسر یکی از رهبران ارشد طالبان یعنی جلال الدین حقانی نیز سکان وزارت کشور را در دست گرفته است.

این منبع تاکید کرد، رایزنی‌های مربوطه به تشکیل دولت تمام شده و نتایج آن به زودی اعلام می‌شود.

همچنین پیشتر طی امروز یک منبع طالبان به نووستی تاکید کرده بود، ملا برادر رئیس دفتر سیاسی طالبان قصد دارد ظرف دو هفته آینده تصمیم خود را درباره ساختار دولت آینده افغانستان بگیرد.

در این راستا سهیل شاهین، نماینده طالبان به این خبرگزاری گفت، رایزنی‌ها درباره تشکیل دولت جدید تکمیل شده است.

شاهین امروز، سه‌شنبه اشاره کرد، طالبان به زودی نتایج این رایزنی‌ها را اعلام خواهند کرد.

در پیوند با موضوع تشکیل دولت افغانستان، شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان امروز فاش کرد، دولت افغانستان ظرف چند روز تشکیل می‌شود.

او در کنفرانس خبری در اسلام آباد تاکید کرد: انتظار داریم دولت توافقی در افغانستان ظرف روزهای آینده تشکیل شود

22 اوت ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان گفته بود، دولت به زودی تشکیل می‌شود.

روز دوشنبه نماینده رسمی جنبش طالبان اعلام کرد که تمامی نیروهای نظامی خارجی از خاک افغانستان خارج شده‌اند و اکنون سراسر این کشور تحت کنترل نیروهای طالبان قرار دارد.

پنتاگون نیز پرواز آخرین هواپیمای حامل نظامیان آمریکایی از کابل را تأیید کرد.

از سوی دیگر  پس از خروج آخرین هواپیمای نظامی آمریکا از فرودگاه کابل که نقطه پایانی بر اشغالگری ۲۰ ساله این کشور در افغانستان محسوب می شود، «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان با اعلام پیروزی گفت که این موفقیت «به همه ما (افغان ها) تعلق دارد».

ذبیح الله مجاهد همچنین با اشاره به پایان خروج آمریکایی ها گفت: ما خواهان روابط خوب با آمریکا و جهان هستیم. از روابط دیپلماتیک خوب با همه آنها استقبال می کنیم.

وی همچنین بامداد سه شنبه، پس از خروج آخرین هواپیمای آمریکا از کابل در پیامی توییتری نوشت: ۱۲ امشب آخرین نظامیان آمریکایی از میدان هوایی کابل خارج شدند. و این گونه کشور ما کاملاً آزاد و مستقل شد.

طبق گزارش ها، گفته می شود که رهبران طالبان نیز در حرکتی نمادین، اقدام به قدم زدن در باند پروازی فرودگاه کابل پس از خروج آمریکاییها کرده اند. اعضای طالبان نیز به نشانه پیروزی و شادی، اقدام به شلیک هوایی کردند، به طوری که مجاهد در پیامی توئیتری در توضیح علت این شلیک ها، به مردم اطمینان خاطر داد که نگران نباشند.

 

 

منبع:http://alwaght.net

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟