دادگاه تجدیدنظر به نفع ادامه اعتصاب لوکوموتیورانان آلمان رای داد

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
دادگاه تجدیدنظر به نفع ادامه اعتصاب لوکوموتیورانان آلمان رای داد

با تایید حکم دادگاه فرانکفورت از سوی دادگاه تجدیدنظر، شکواییه شرکت راه‌آهن آلمان از اعتصاب لوکوموتیورانان به جایی نرسید و دادگاه به نفع ادامه اعتصاب رای داد. بدین ترتیب تا روز سه‌شنبه رانندگان قطار در اعتصاب خواهند بود.

 

در روزهای اخیر این تنها مسافران قطار در ‌آلمان نیستند که باید صبر و تحمل پیشه کنند. روسای شرکت راه‌آهن سراسری این کشور نیز در چانه‌‌زنی با اتحادیه رانندگان لوکوموتیو باید پوست کلفتی داشته باشند. بویژه که به دنبال ارائه شکواییه شرکت راه‌آهن سراسری علیه اتحادیه لوکوموتیورانان آلمان GDL به دادگاهی در فرانکفورت و بی‌نتیجه ماندن تلاش‌ دادگاه برای کشاندن مجدد دو طرف به میز مذاکره، دادگاه به نفع اتحادیه و ادامه اعتصاب رای داد.

سخنگوی شرکت راه‌آهن گفته بود که رای دادگاه فرانکفورت را برای تجدیدنظر به “دادگاه ایالتی حوزه کار و اشتغال” ارجاع داده است. جلسه دادگاه امروز جمعه ۱۲ شهریور (سوم سپتامبر) برگزار شد و این دادگاه نیز حکم دادگاه فرانکفورت را تایید کرد. به این ترتیب اعتصاب لوکوموتیورانان تا سه‌شنبه آینده، هفتم سپتامبر، ادامه خواهد یافت. این طولانی‌ترین اعتصاب کارکنان راه‌آهن سراسری ‌آلمان خواهد بود.

سخنگوی شرکت راه‌آهن سراسری درباره رای دادگاه فرانکفورت گفته است که برای این شرکت روشن بوده که «از حق اعتصاب در آلمان با دلایل موجه به خوبی محافظت می‌شود»، با این وجود تلاش شرکت بر این بوده که به خاطر مسئولیت در قبال مشتریان “از هیچ اقدامی برای خاتمه اعتصاب کوتاهی نکند”.

اکنون اعتصاب همچنان ادامه پیدا می‌کند.  ۷۵ درصد از حرکت قطارها حذف شده است و تنها بخش کوچکی از قطارهای شهری و میان شهری مسافران را جا به جا می‌کنند. به این ترتیب، در هر منطقه میزان امکانات حمل و نقل عمومی به درجه‌ای متفاوت محدود شده است. 

مدیریت راه‌آهن آلمان برای خاتمه دادن به مناقشه با اتحادیه لوکوموتیورانان GDL اعلام آمادگی کرده بود که به هر یک از شاغلان “مساعده کرونایی” یک‌باره تا سقف ۶۰۰ یورو پرداخت کند و دوره اعتبار توافق بر سر افزایش دستمزد را از ۴۰ ماه به ۳۶ ماه کاهش دهد.

مارتین زایلر، مدیر ارشد منابع انسانی شرکت راه‌آهن همچنین گفته بود که با افزایش حقوق‌ها به میزان ۲/ ۳ درصد که یکی از خواست‌های اتحادیه بود، موافقت شده است.

اما کلاوس وسلسکی، رییس GDL  گفته است پیشنهاد شرکت راه‌آهن «هیچ تغییری در وضعیت کنونی لوکوموتیورانان در سال جاری به وجود نمی‌آورد» و «برای امسال نه مساعده کرونایی پیش‌بینی شده و نه افزایش حقوق».

به گفته او در پیشنهاد شرکت راه‌آهن پرداخت‌های اضافی برای بازنشستگی و از کارافتادگی و غیره نیز همه حذف شده و این موضوع به نظر سندیکای رانندگان قطار “حمله به بازنشستگی بخش خدمات” است.

سرسختی اتحادیه لوکوموتیورانان با رقابت این اتحادیه با اتحادیه دیگری که کارکنان سایر بخش‌های راه‌‌آهن را زیر پوشش دارد و از مواضع نرم‌تری در دفاع از حقوق کارکنان تبعیت می‌کند، بی‌ارتباط شمرده نمی‌شود. اتحادیه دوم بخش بزرگتری از کارکنان را زیر پوشش دارد. بنا به مقررات جدیدی که از سال آینده اعمال خواهد شد در هر صنفی تنها اتحادیه‌ای که شمار بیشتری از کارکنان را زیر پوشش دارد طرف مذاکره برای دفاع از حقوق آنها خواهد بود. در همین راستا اتحادیه لوکوموتیورانان می‌کوشد با معرفی خود به عنوان مدافعی جدی‌تر در پیگیری حقوق کارکنان، شمار اعضای خود را تا ابتدای سال آینده به گونه‌ای افزایش دهد که به اتحادیه فرادست در میان کارکنان راه‌آهن بدل شود.

 

منبع:https://www.dw.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟