رونق برخی مشاغل در عراق همزمان با گرم شدن تنور تبلیغات انتخاباتی

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
حدود دو هفته مانده به انتخابات زودهنگام پارلمانی عراق که قرار است در 10 اکتبر آتی برگزار شود، فعالیت ده‌ها حرفه و شغل مرتبط با تبلیغات انتخاباتی رونق گرفته است.

حدود دو هفته مانده به انتخابات زودهنگام پارلمانی عراق که قرار است در 10 اکتبر آتی برگزار شود، فعالیت ده‌ها حرفه و شغل مرتبط با تبلیغات انتخاباتی رونق گرفته؛ امری که منجر به اشتغال‌زایی مقطعی برای هزاران شهروند عراقی شده است.

در این میان، تبلیغات نامزدهای انتخاباتی منجر به جان گرفتن مشاغلی چون هتل‌داران و غذاخوریی‌ها، چاپخانه‌ها، طراحان بنرها، آهنگران و نصابان داربست‌ها، اجاره سالن‌های مراسم و باشگاه‌ها تا رانندگان تاکسی و اتوبوس و غیره شده است.

به گفته «علی المرسومی»، مدیر یکی از چاپخانه‌های بغداد، حرفه چاپ و طراحی بنرها طی روزهای اخیر رونق قابل توجهی گرفته است به صورتی چاپخانه‌ها 24 ساعته و بدون هیچ وقفه‌ای مشغول کار هستند؛ امری که ما را واداشته تا برای تحویل به موقع سفارش‌ها، نیروی کار خود را افزایش دهیم.

المرسومی اظهار داشت: به دلیل افزایش سفارش‌ها نرخ مواد مورد استفاده در چاپ بنرها به شکل قابل توجهی افزایش یافته و در برخی مواد دو برابر شده است و در برخی موارد شاهد هستیم که حزبی معین، کل چاپخانه را تا زمان پایان تبلیغات با مبالغ هنگفتی که به یک میلیون دلار هم می‌رسد، اجاره کرده است.

قرار است انتخابات زودهنگام پارلمانی عراق در 1079 مرکز انتخاباتی در سراسر این کشور در 10 اکتبر آتی برگزار شود.

در همین رابطه، کمیساریای عالی انتخابات پیشتر تاکید کرد که شمار افزاد حائز شرایط برای مشارکت در انتخابات به 24 میلیون و 29 هزار و 927 نفر می‌رسد همچنین 3523 نامزد در 83 حوزه انتخاباتی برای کسب 329 کرسی پارلمانی رقابت خواهند کرد.

از سوی دیگر، «احمد العلیاوی»، از طراحان چاپخانه الشروق در بغداد به العربی الجدید گفت: علیرغم فعالیت 24 ساعته به دلیل حجم زیاد سفارش احزاب و نامزدها، نمی‌توانیم بنرها و کارت‌های تبلیغاتی نامزدها را به موقع تحویل دهیم.

العلیاوی افزود:بسیاری از چاپخانه‌ها در بغداد و مناطق دیگر چاپ روزنامه‌ها و اعلامیه‌های تجاری را متوقف کرده و به خاطر درآمد قابل توجه، تنها برای نامزدهای انتخاباتی فعالیت می کنند.

وی گفت: هفته‌های آخر مانده به انتخابات، فرصتی طلایی برای چاپخانه‌ها به شمار می رود و صاحبان چاپخانه‌ها تمام تلاش خود را می‌کنند تا از این فرصت برای کسب سود و درآمد هرچه بیشتر استفاده کنند.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟