احکام جلب صادره برای دست اندرکاران نشست اربیل به 10 مورد رسید

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
منابع آگاه عراقی از صدور احکام جلب تازه برای 4 فرد دست‌اندرکار برگزاری نشست اربیل که در آن موضوع عادی‌سازی روابط با اسرائیل مطرح شد خبر دادند.

 منابع آگاه عراقی از صدور احکام جلب تازه برای 4 فرد دست‌اندرکار برگزاری نشست اربیل که در آن موضوع عادی‌سازی روابط با اسرائیل مطرح شد خبر دادند.

یک منبع قضائی به پایگاه «العربی الجدید» گفته که دادگاه جنائی کرخ بغداد به درخواست دستگاه امنیت ملی عراق برای «عامر مخیف الجبوری»، «آدم احمد»، «حازم بلال عطیه»، «علی وسام العیساوی» را به موجب ماده 201 قانون جزائی عراق که همکاری با اسرائیل یا تبلیغ برای آن را جرم می‌شمرد احکام جلب صادر کرده است.

به گفته این منابع، دفتر مشاور امنیت ملی عراق هماهنگی لازم با اربیل برای بازداشت و تحویل این افراد را انجام داده و محاکمه آنها در بغداد و به اتهام تهدید امنیت ملی و همکاری با اسرائیل انجام خواهد شد.

پیش از این دادگاه جنائی کرخ برای 3 نفر از دست‌اندرکاران این نشست احکام جلب صادر کرده بود ضمن اینکه دادگاه جنائی الانبار هم برای 2 نفر دیگر احکام مشابهی صادر کرده بود.

بدین ترتیب شمار افرادی که در این باره حکم جلب برایشان صادر شده به 10 نفر رسیده است و به گفته این منابع احتمالا طی ساعات آینده احکام بیشتری صادر خواهد شد.

برگزاری نشستی در اربیل که حاضران در آن خواستار برقراری روابط با اسرائیل شدند بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های عراق داشت و تقریبا همه مقامات و احزاب و نیروهای سیاسی و عشایری و اجتماعی این کشور ازجمله در اقلیم کردستان عراق آن را به شدت محکوم کردند.

وزارت داخله اقلیم کردستان عراق نیز اعلام کرد که آنچه در این نشست مطرح شده خلاف دستور جلسه ای بوده که مجوز نشست براساس آن صادر شده و تأکید کرد که دست اندرکاران این نشست از اقلیم کردستان اخراج خواهند شد.

 

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟