ریاست جمهوری عراق: مفاهیمی مانند عادی سازی روابط به لحاظ ملی و حقوقی غیر قابل قبول است

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
رئیس جمهوری عراق، با انتشار بیانیه‌ای برگزاری نشست فراخوان عادی سازی روابط با اسرائیل را تلاش برای تشویش اذهان و آسیب زدن به مسالمت اجتماعی در عراق دانست.

 «برهم صالح»، رئیس جمهوری عراق، با انتشار بیانیه‌ای برگزاری نشست فراخوان عادی سازی روابط با اسرائیل را تلاش برای تشویش اذهان و آسیب زدن به مسالمت اجتماعی در عراق دانست.

در بیانیه رسمی دفتر ریاست جمهوری عراق ضمن تأکید بر موضع ثابت عراق در حمایت از مسئله فلسطین و تحقق حقوق مشروع و کامل ملت فلسطین، آمده که عراق با قاطعیت مخالف موضوع عادی‌سازی روابط با اسرائیل است.

در این بیانیه خواسته شده که به اراده و خواست ملی و مستقل ملت عراق در این باره احترام گذاشته شود.

ریاست جمهوری عراق افزوده که نشست اخیری که برای ترویج این موضوع برگزار شده نمایانگر مردم عراق نیست فقط نظر شرکت‌کنندگان در آن را نشان می‌دهد ضمن اینکه تلاشی آشکار برای برهم‌زدن وضعیت کشور و تشویش اذهان و آسیب زدن به مسالمت اجتماعی در عراق است.

در این بیانیه از همگان خواسته شده که از مسائل غیر قابل قبول در سطح ملی و حقوقی که احساسات ملت عراق را جریحه دار می‌کند فاصله بگیرند به خصوص که عراق آماده برگزاری اجرای انتخابات آزاد و شفافی می‌شود که موجب تقویت مسیر ملی در کشور است.

پیش از این دفتر رسانه ای «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق با انتشار بیانیه ای، نشست برگزار شده در اربیل که شعار عادی سازی روابط با اسرائیل را مطرح کرده بود، به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: دولت عراق مخالفت قاطعانه خود با نشست های غیرقانونی که توسط برخی عشائر مقیم اربیل در اقلیم کردستان برگزار شده و شعار عادی سازی روابط با اسرائیل را مطرح کرده است، اعلام می کند.

در ادامه بیانیه اشاره شده است که دولت عراق تاکید می کند که این نشست ها به نمایندگی از اهالی و ساکنان شهرهای عراق برگزار نمی شود اما برخی شخصیت ها سعی دارند این نشست ها را به نام ساکنان آن اعلام کنند درحالیکه این مواضع تنها مواضع حاضران در نشست مذکور بوده علاوه بر اینکه تلاشی برای به تشویش کشاندن وضعیت عمومی عراق و احیای جنجال فرقه ای نامطلوب در سایه آمادگی شهرهای عراق است برای ورود به انتخاباتی سالم، عادلانه و زودهنگام در انسجام با آرمان های ملت و پی ریزی مسیر ملی که دولت به حرکت در آن اهتمام دارد.

شب گذشته نشستی با حضور برخی چهره های عشایری عراق در اربیل برگزار و در آن به عادی سازی روابط عراق با اسرائیل فراخوانده شد.

این نشست و انتشار اخبار آن موجی از اعتراضات را در عراق در پی داشته و بسیاری از چهره های سیاسی عراق به آن واکنش نشان داده اند.

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟