فلسطین خواستار اقدام فوری برای حفظ «راه حل دو کشوری» شد

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
نخست وزیر فلسطین در دیدار با فرستاده اتحادیه اروپا در امور صلح خاورمیانه خواستار اقدام فوری جامعه بین المللی برای حفظ راه حل دو کشوری شد.

 «محمد اشتیه»، نخست وزیر فلسطین، از جامعه بین المللی خواستار اقدام فوری برای حفظ راه حل دو کشوری، که اسرائیل به دنبال از بین بردن روشمند آن است، شد.

اشتیه طی دیدار با «اسون کوپمنز»، فرستاده اتحادیه اروپا در امور صلح خاورمیانه که در رام الله برگزار شد، گفت: اتحادیه اروپا باید بر اسرائیل فشار بیاورد تا اسرائیل به توافقنامه های امضا شده به عنوان راهی برای گشایش روند سیاسی جدی و حقیقی که به اشغالگری پایان می دهد، پایبند باشد.

نخست وزیر فلسطین در این دیدار بر استقبال رهبری فلسطین از هر اقدام و طرحی برای پرکردن خلأ سیاسی فعلی بر اساس قانون بین المللی و مصوبات سازمان ملل تاکید کرد.

وی در ادامه تصریح کرد که هر گام اقتصادی کوچک یا بزرگ باید در چارچوب چشم انداز سیاسی برای پایان اشغالگری و برپایی کشور مستقل فلسطین باشد.

اشتیه افزود: جامعه بین المللی باید فورا برای حفظ راه حل ایجاد دو کشوری اقدام کند، چرا که اسرائیل در حال تلاش برای از بین بردن روشمند آن و امکان برپایی کشور مستقل فلسطین از طریق تقویت فعالیت های مربوط به شهرک سازی و تسلط بر اراضی فلسطینی و تداوم کنترل مرزها و گذرگاه ها و منابع طبیعی است.

وی خواستار این شد که اتحادیه اروپا به جای ثقل اقتصادی خود، موضع سیاسی اش در حمایت از راه حل دو کشوری را در سایه فرار دولت های پی در پی اسرائیل از آن، در اولویت قرار دهد.

نخست وزیر فلسطین همچنین از اروپا خواست برای توقف شهرک سازی و تعرضات مکرر به مسجد الاقصی و توقف تروریسم شهرک نشینان اقدام کند.

وی در پایان گفت که سخنان محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین زنگ خطر درباره اقدامات اسرائیل در از بین بردن صلح و راه حل ایجاد دو کشور را به صدا درآورد.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟