نشست سران حزب دموکرات به ریاست مسعود بارزانی برای بررسی مرحله پس از انتخابات در عراق

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
حزب دموکرات کردستان اعلام کرد که در مرحله پس از انتخابات پارلمانی برای هماهنگی و ائتلاف در راستای منافع عراق و اقلیم کردستان تلاش می‌کند.

حزب دموکرات کردستان به رهبری مسعود بارزانی اعلام کرد که در مرحله پس از انتخابات پارلمانی برای هماهنگی و ائتلاف در راستای منافع عراق و اقلیم کردستان تلاش می‌کند.

در بیانیه رسمی این حزب آمده که امروز نشست سران حزب به ریاست مسعود بارزانی برای بررسی اوضاع سیاسی کشور پس از انتخابات پیش از موعد برگزار شد و بارزانی در این نشست برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات را که «به صورت دموکراتیک و سالم» اجرا شد را به همگان تبریک گفت.

او از حمایت شهروندان کرد از حزب دموکرات که «پیشگام دفاع از حقوق مردم کرد بوده» قدردانی و تأکید کرد که این حزب برای حفاظت از دستاوردهای کردها با نگاهی واقع‌بینانه به حکومت در عراق براساس شراکت و توافق و تعادل تلاش می‌کند.

بارزانی افزود که عراق مرحله حساسی را تجربه می‌کند و حزب دموکرات معتقد است که حکومت در عراق نیازمند بازنگری و به‌روز شدن است تا بتواند متناسب با خواسته‌ها و آمال ملت عراق عمل کند.

او حل اختلافات از منظر قانونی به خصوص اجرای اصل 140 قانون اساسی درباره مناطق مورد مناقشه را راه تحقق ثبات و مسالمت‌ اجتماعی در عراق و  حل همه مشکلات میان بغداد و اربیل دانست.

وی خواستار وحدت نیروهای کرد و صیانت از «حقوق قومی و ملی» در عراق شد.

 

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟