امارات در رتبه نخست صادرات کالا به ایران/ عراق در جایگاه چهارم

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
سخنگوی سازمان گمرک ایران اعلام کرد که امارات با صادرات کالا به ارزش بیش از 7 میلیارد دلار و عراق با صادرات کالا به ارزش 499 میلیون دلار به ترتیب در رتبه نخست و چهارم صادرات کالا به ایران قرار دارند.

سازمان گمرک ایران اعلام کرد که امارات متحده عربی طی 6 ماه نخست سال جاری شمسی با صادرات بیش از 7 میلیارد دلار، در رتبه نخست صادرات به ایران قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از «روح الله لطیفی»، سخنگوی گمرک ایران، صادرات امارات متحده عربی به ایران طی 6 ماه نخست سال جاری، 7 میلیارد و 305 میلیون دلار بوده است.

وی توضیح داد که ترکیه با صادرات به ارزش 2 میلیارد و 435 میلیون دلار در جایگاه دوم، روسیه با صادرات به ارزش 639 میلیون دلار در جایگاه سوم، عراق با 499 میلیون دلار در جایگاه چهارم و عمان با 270 میلیون دلار در رتبه پنجم بیشترین صادرات به ایران قرار دارد.

سخنگوی گمرک ایران اشاره کرد که کشورهای پاکستان، قزاقستان، آذربایجان، ترکمنستان، ارمنستان، کویت، افغانستان، قطر، بحرین و عربستان هیچگونه کالایی به ایران صادر نکرده اند.

وی بیان کرد که حجم مبادله تجاری بین ایران و 15 کشور همسایه آن به بیش از 47 میلیون تن و ارزش 22 میلیارد و 588 میلیون دلار طی 6 ماه نخست سال جاری شمسی که از 21 مارس آغاز شده، رسیده است.

لطیفی صادرات ایران به کشورهای همجوار خود در این 6 ماه را، 36 میلیون و 87 هزار و 373 تن کالا به ارزش 11 میلیارد و 218 میلیون و 138 هزار دلار اعلام کرد.

سخنگوی گمرک ایران گفت که عراق در صدر کشورهای واردکننده از ایران به ارزش 3 میلیارد و 840 میلیون دلار قرار دارد و سپس ترکیه، امارات، افغانستان، پاکستان و عمان به ترتیب، رتبه های بعدی را به خود اختصاص داده اند.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟