بنت: در دیدار با بایدن طرحی برای محدود کردن ایران می‌دهم

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید

نخست‌وزیر اسرائیل ظرف روزهای آینده به آمریکا سفر می‌کند. او می‌خواهد طرحی برای مقابله با “ستیزه‌جویی‌های منطقه‌ای” ایران و فعالیت‌های اتمی این کشور به جو بایدن ارائه کند. بنت گفت، زمان متوقف کردن ایران “فرارسیده است.”

 

نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل در هفته جاری به آمریکا سفر می‌کند تا با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و سایر مقامات این کشور دیدار و از جمله در مورد ایران گفت‌وگو کند

او روز یکشنبه ۳۱ مرداد (۲۲ اوت) اعلام کرد که طرحی را جهت ”محدود کردن فعالیت‌های هسته‌ای و ستیزه‌جویی‌های منطقه‌ای” جمهوری اسلامی به جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا ارائه خواهد داد.

 

به گزارش روزنامه اسرائیلی هاآرتص، او قصد دارد به رئیس‌جمهور آمریکا بگوید که «زمان متوقف کردن ایران فرارسیده است». از نظر او، نباید «یک شاهراه به شکل توافق هسته‌ای که تاریخ انقضای آن نیز گذشته» برای ایران ایجاد کرد.

بنت پیشتر نیز با اشاره به سفر خود به آمریکا و دیدار با بایدن گفته بود که موضوعات زیادی برای رایزنی وجود دارد، اما «اولین و مهمترین موضوع فعالیت‌های منطقه‌ای ایران و چگونگی مقابله با آن است».

این نخستین سفر بنت به آمریکا در مقام نخست‌وزیر اسرائیل است. او پیشتر نیز در کنفرانسی مطبوعاتی در باره اهداف این سفر گفته بود: «ما می‌خواهیم بر یک سیاست مشترک متمرکز شویم؛ سیاستی معطوف به اقدامات تخریبی و بی‌ثبات کننده ایران در منطقه، نقض حقوق بشر، حمایت از تروریسم و نزدیک شدن جمهوری اسلامی به نقطه گریز هسته‌ای.»

به گفته کاخ سفید، این دیدار فرصتی برای مذاکره در باره صلح خاورمیانه و مسائل فلسطینی‌ها نیز خواهد بود. از دیگر موضوعات این گفت‌وگوها مسائل سوریه، لبنان و تحکیم روابط دوجانبه میان آمریکا و اسرائیل است.

 

منبع:https://www.dw.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟