بلینکن: قاهره راهی طولانی در عرصه حقوق بشر در پیش دارد

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
وزیر امور خارجه امریکا، در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای مصری خود تأکید کرد که قاهره راهی طولانی در عرصه حقوق بشر در پیش دارد.

«آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه امریکا، در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای مصری خود تأکید کرد که قاهره راهی طولانی در عرصه حقوق بشر در پیش دارد.

بلینکن در این کنفرانس مطبوعاتی که در واشنگتن در حاشیه نشست گفت‌وگوی راهبردی امریکا و مصر برگزار شد، ضمن تأکید بر مستحکم بودن روابط مصر و امریکا، گفت که کشورش برای تقویت آزادی بیان و آزادی مطبوعات تلاش می کند.

«سامح شکری»، وزیر امور خارجه مصر، نیز در پاسخ به این اظهارات گفت که حقوق بشر باید با در نظر گرفتن «برخی مسائل دیگر» تعدیل شود و افزود که ثبات موضوع بسیار مهمی است.

بلینکن همچنین از رونمایی مصر از راهبرد ملی حقوق بشر تقدیر کرد و گفت که امریکا و مصر در عرصه اصلاح نظام بازداشت بدون برگزاری دادگاه و حفاظت از آزادی مطبوعاتی و آزادی بیان در کشور همکاری می‌کنند.

او گفت که عرصه‌های مورد اهتمام دیگری هم هست که نیاز به اقدام دارد، «نه چون امریکا خواستار آن است، بلکه چون منافع مصر این را ایجاب می‌کند».

«سامح شکری»، وزیر امور خارجه مصر، نیز تأکید کرد که مصر در دوره حکومت عبدالفتاح السیسی مسیر خود را به سمت «کشوری دموکراتیک‌تر» پیش می‌برد اما باید توجه برابر به حقوق اقتصادی و اجتماعی در کنار حقوق سیاسی و آزادی‌های مدنی داشت.

او گفت که تجربه 10 سال گذشته نشان می‌دهد که حفاظت از هم‌بستگی اجتماعی و حفظ ثبات و اثرگذاری نهادهای حکومت امری حیاتی برای تحقق خواسته‌های ملت درباره تغییر و نوسازی و رویارویی با سیاست‌های مبتنی بر تفرقه است.

شکری همکاری امریکا و مصر برای تحقق صلح در منطقه را نیز شایسته تحسین دانست و گفت که مصر شریکی قابل اعتماد برای امریکا در خاورمیانه است.

وی تأکید کرد که با وجود همه مسائل در منطقه، روابط مصر و امریکا از چارچوب خود خارج نشد.

او گفت که منطقه خاورمیانه گرفتار مسائل متعددی است و مصر و امریکا در مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی همکاری می‌کنند ضمن اینکه مصر می‌کوشد روابطش را با امریکا در بخش انرژی و فناوری و آموزش تقویت کند.

گفت وگوهای راهبردی مصر و امریکا از سال 1998 به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود. آخرین دور این مذاکرات در اوت 2015 در قاهره برگزار شد.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟